رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=545

تیم فوتبال راهسازان

محمود خزایی سال­هاست به ورزش علی الخصوص فوتبال با همکاران و دوستان علاقه نشان داده و بی تردید یکی از مهمترین برنامه­ های زندگی او شده است. اما امسال با همراهی چند تن از یاران قدیمی همّتی و تلاشی مضاعف کرده و مسئولیت اداره رسمی و حضور در مسابقات با تیم فوتبال بزرگسالان را به عهده گرفته است. او سابقه دو دهه مدیریت تیم فوتبال و کار منظم را داشته است. اما راهی که در آن قدم گذاشته بسیار بزرگ و البته برای همه صنف افتخار آمیز است. آرزو می­کنیم پر توان و پیروز باشد و در اندک زمانی شاهد حضور تیمش در لیگ برتر باشیم. آنچه در پی می­آید گزارش کوتاهی از چگونگی تشکیل تیم فوتبال بزرگسالان راهسازان است که در گفت و گو با وی، سرمربی و یکی از مسئولین تیم بیان شده است.

 

  • جناب حاج محمود خزایی؛ اولاً تبریک می­گوئیم و برایتان آرزوی موفقیت می­کینم. اما چطور شد وارد تیم داری شدید؟

 

  • بنام حضرت دوست که هرچه هست از اوست. خوب همکاران عزیز می­دانند از سال ۱۳۷۲ علاقمندان به ورزش و فوتبال در صنف لوازم یدکی راهسازی تیم بسیار خوب و صمیمی داشتند و بنده و بزرگان صنف در خدمت ایشان بودیم. ما در ورزشگاه­های بزرگی تمرین و بازی می­کردیم و برنامه منظمی داشتیم. در ۱۴ سال اخیر همواره در ورزشگاه کارگران غرب تهران هر هفته برنامه تمرین و بازی داشتیم. اما مدتی بود که به فکر تشکیل یک تیم حرفه­ای هم بودیم که خوشبختانه پیشنهاد خوبی از سوی یکی از باشگاه­های فعال شد و ما در مدت کوتاهی مقدمات کار را طی کردیم و تیم را خریداری و به ثبت رساندیم و بلافاصله در مسابقات سالانه منطقه جنوب غرب تهران که یکی از چهار منطقه تهران است و مسابقات در سطح بسیار خوبی زیر نظر هیئت فوتبال تهران برگزار می­شود، شرکت کردیم که به لطف خداوند تعالی و همّت سرمربی تیم و بازیکنان تیم توانستیم با اقتدار و بدون شکست صعود کنیم.

 

 

  • شرایط فعلی و برنامه آینده شما چیست؟

 

  • برنامه اصلی این است که بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه یک تیم خوب و منسجم ببندیم و تا چهار ماه بعد که مسابقات شروع خواهد شد، تمرینات لازم را انجام دهیم. موضوع اصلی هزینه­های تیم داری است. وقتی تیمی وارد مسابقات می­شود و بنا دارد رشد کند باید از بازیکنان قوی، با تجربه و با استعداد در کنار هم استفاده کند. الزاماً کادر فنی و تمرینات منظم انجام دهد. برای بازی­هایی که میزبان است ورزشگاه معرفی کند و هزینه­های مختلفی را بپذیرد. لذا تأمین هزینه­ها بسیار مهم است. ما با دفتر غرب و هیئت مدیره اتحادیه و اعضای محترم تعامل خوبی داریم و امیدواریم با حمایت­های ایشان بتوانیم اسپانسر (حامی مالی) جذب کنیم. چون کار و ورزش خدمت به جوانان و جلوگیری از انحراف ایشان است.

 

 

  • جناب آقای تورج صادقی در حال حاضر ساختار تیم چگونه است؟

 

  • سهامداران تیم ۹ نفر هستند: آقایان حاج محمود خزائی (مدیر عامل)، حاج حسن عبادی (رئیس هیئت مدیره)، حاج عباس اکبرزاده پایدار، داود قرئلی، حسین محمدی، ناصر محمدی و بنده تورج صادقی که مسئول روابط عمومی هستم، سهام دار و عضو هیئت مدیره هستیم. همانطور که آقای خزایی نیز توضیح دادند، کادر فنی نیز کار خودشان را می­کنند، اما مسئله مهم حمایت مادی و معنوی از تیم است تا انشاءالله بتوانیم نماینده شایسته­ای برای صنف باشیم. یکی دیگر از اهداف بلند مدت ما که جزو دغدغه های اصلی اعضای محترم هئیت مدیره میباشد تلاش مستمر برای معرفی جوانان با اتیه ومستعد برای درخشش در لیگ های بالاتر ومعتبر تر و همچنین اعتلای نام صنف فروشندگان لوازم یدکی در کشور است که به نظر بنده در این سالها کمتر به ان پرداخته شده و از خدمات ایشان کمتر قدردانی شده است بنابراین سعی ما بر این است به موازات فعالیت کادر فنی برای رشد جوانان مان در راستای تبدیل شدن به ورزشکارانی در خور و حرفه ای به این دو مسئله مهم نیز بپردازیم

 

  • جناب خزایی شما به عنوان کسی که سال­ها در فوتبال و ورزش کار کرده­اید ورود به این عرصه را برای همکاران چگونه می­بینید؟

 

  • به نظر من ورزش یکی از سالم­ترین فعالیت­هایی است که جوانان می­توانند انجام دهند و حامیان مالی با نیت خیر باید وارد این کار بشوند. البته ما روی پیراهن و کاور، تبلیغات حامی را درج می­کنیم. و در تمام اخبار و گزارش­ها به حمایت مالی اسپانسر اشاره خواهیم کرد. در حال حاضر تیم ما چند بازیکن با استعداد و آینده دار به خدمت گرفته است و مطمئناً این حمایت­ها به موفقیت فوتبال ملی نیز کمک خواهد کرد. آقای یاسر وکیلی بازیکن قبلی این تیم الان در تیم ملی امید هستند. خوشبختانه در همین دوره کمپانی مان آلمان از طریق نماینده خود اقای حسین محمدی از ما حمایت کرد.

 

 

  • جناب فراهانی ضمن معرفی کامل خودتان از وضعیت تیم بگوئید.

 

  • من قاسم فراهانی سرمربی هر دو دوره بزرگسالان و پیش کسوتان تیم راهسازان هستم و از سال ۷۲ نیز با تیم همراه بوده­ام. در دهه­های ۶۰ و ۷۰ بازیکن تیم­های هما، بانک سپه، راه آهن و فتح بوده­ام. در این دوره از مسابقات ما طی ۹۲ روز یعنی از ۲۸/۷/۹۳ تمرینات را شروع کردیم و روز ۳۰/۱۰/۹۳ در آخرین بازی قهرمان شدیم. طی این مدت ۵۷ روز تیم در اختیارمان بود و توانستیم با ۲۵ جلسه تمرین ۱۳ مسابقه دوستانه ۹ مسابقه رسمی و ۱۰ جلسه ریکاوری (استخر و سونا )تیم را به شرایط ایده­آل رسانده و حفظ کنیم.

 

 

  • برنامه­تان در مسابقات باشگاه­های تهران چیست؟

 

  • شعار من احترام به داور، احترام به تیم حریف و احترام بازیکنان به یکدیگر است. چون به نظر من در کار تیمی نظم حرف اول را می­زند و بازیکنان باید بتوانند بر خودشان مسلط باشند. بهرحال اشتباه داوری، بازیکنان حریف یا هم تیمی اجتناب ناپذیر است. اگر در بازی شرایط و کنترل بازی از دست تیم خارج شود نمی­توانیم از توانایی­های فردی و تاکتیک­های مورد نظرمان استفاده کنیم. لذا برنامه تمرینات ما نیز برای فصل بعد منظم است. تا پایان اردیبهشت ۹۴ تیم بسته خواهد شد و پس از آن با ۲۵ بازیکن هر هفته ۳ جلسه تمرین خواهیم کرد. شما اگر همه آمارهای ما در همین فصل توجه کنید، کیفیت کار معلوم می­شود. ما طی ۹ مسابقه ۳۵ گل زده، ۸ گل خورده، ۸ برد، یک مساوی بدون باخت و ۲۵ امتیاز بدست آوردیم. تمامی بچه­ها بازی کردند و هیچ بازیکنی که فقط روی نیمکت بنشیند نداشتیم. ۱۴ بازیکن ما موفق به گل زنی شدند. آقای گل از تیم ما بود. بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله را داشتیم و توانستیم در چهار بازی دروازه تیم را بسته نگه داریم. این رکوردها در پرتو کار تیمی، نظم، استعداد بازیکنان، آمادگی بدنی و خواست تیمی بدست آمد.در اخر جا داردتشکر کنم از اقایان محسن سوریان ریاست مجموعه ورزشی بدر منطقه ۱۸ شهرداری و اقای کاظم طاهری راد مسئول امور مالی مجموعه و همچنین دوست خوبم اقای محسن خاکپور سرپرست تیم و هیت مدیره محترم تیم راهسازان که از ما حمایت کامل انجام دادند

 

 

  • جناب خزایی، اگر مطلب دیگری دارید مطرح کنید.

 

  • من لازم می­دانم از پیش کسوتان و همکارانی که سالهاست با هم بوده­ایم و در کنار هم تیم راهسازان را حفظ کرده­ایم تشکر و قدردانی کنم و اجازه می­خواهم نام این عزیزان را ببرم.

آقایان عباس پایدار، حسن عبادی، داود قرئلی،مسعود تباری. هادی رحیم نژاد، ناصر محمدی، تورج صادقی، هوشنگ کهن ترابی، منوچهر کهن ترابی، حسن کهن ترابی، سعید خاکسار،عباس گودرزی. یوسف رضایی، قاسم فراهانی.وحید ایمنی، محمود ایمنی، مسعود رستم خانی، محمود رستم خانی، مجتبی قربانیان، علی طلوعی، هاشم چالوسی، محمد نصرالهیان، مصطفی جدیدی، محسن کدخدازاده، مهدی کیانفر، یوسف بیک علیزاده، مهدی بیک علیزاده،محمد زرندی.حسین صیرفی. محمد پروری، مهرداد زینلو، مجید زینلو، هومن قنبرزاده، محمود قرئلی، قاسم فیض الهی و مجید آذرشب.

و مربیان ارزشمند تیم آقایان بیداریان، تار قلی زاده، فریدون برقی، فریدون معینی . اکبر محمدی و حسین داودی

ضمنا تشکر ویژه ای از مدیر عامل مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران اقای حسن حمیدی ومعاونت مجموعه اقای حسین امن زاده و همچنین تمامی کارکنان مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران دارم

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد