رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=154

فرصتی برای با هم بودن

علی اکبر بخشی

یکی از مهمترین رویدادهای صنف قطعات خودرو و ماشین آلات برگزاری نمایشگاه­های متعدد داخلی و خارجی با اهداف، رویکردها و در سطوح متفاوت است. این موضوع برای فعالان صنف می­تواند فرصتی ارزشمند برای دستیابی به آخرین دست آوردها و اطلاعات عملکرد شرکت­های این حوزه باشد. اما مشروط به اینکه برای بهره­برداری از این فرصت برنامه ریزی کرده و شرایط لازم را فراهم کنیم. صرف بازدید از یک نمایشگاه نمی­تواند مفید باشد خصوصا اینکه نمایشگاه­های شهرستان­ها و خارج از کشور مستلزم اختصاص زمان قابل توجه و هزینه است. به همین منظور اتحادیه درصدد برگزاری سفرهای گروهی با همکاران است. این امر علاوه بر آثار عمومی سفر که همگان به آن اذعان دارند از این جهت نیز حائز اهمیت است که می­توانیم در فضایی صمیمانه از باهم بودن لذت ببریم. دانش­ها و تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم. از نیروی جمع و انرژی مثبتی که خداوند در اجتماع و تعاون قرار داده است بهره­مند شویم.

اتحادیه می­تواند از علاقمندان بازدید از نمایشگاه­های مختلف دعوت کرده و برنامه ریزی لازم برای برگزاری تور اختصاصی اعضاء را ببیند.

بدیهی است چنانچه جمعی از یک صنف با محوریت اتحادیه در نمایشگاهی تخصصی اعم از داخلی یا خارجی شرکت کنند، برگزار کننده نمایشگاه و شرکت کنندگان آن می­توانند فرصتی ویژه برای گفت و گو، بازدید و مذاکره با اعضای صنف به صورت اختصاصی فراهم کنند. در این صورت بازدید مفیدتر و کاملتری صورت می­گیرد. البته می­توان همزمان بازدید از کارخانجات منطقه را نیز جزء برنامه­های سفر قرار داد. مسلما در هزینه­های سفر نیز صرفه­جویی شده و همکاران دغدغه کمتری برای تدارک و هماهنگی­های سفر خواهند داشت. نتایج این سفرها به صورت تجربه گروهی مستند نگاری و بایگانی شده و می­توان در آینده نیز به این منبع ارزشمند مراجعه کرد.

البته بخش دیگری از سفرهای گروهی می­تواند به سفرهای سیاحتی، زیارتی و ورزشی اختصاص داده شود. بسیاری از همکاران ابراز تمایل کرده­اند که اتحادیه برنامه­های یک روزه یا چند روزه سفر به اماکن زیارتی یا جاذبه­های طبیعی و همچنین اردوهای ورزشی برگزار کند. این امر می تواند به همبستگی صنفی و افزایش ارتباطات بین اعضاء منجر شود. بزرگترها در کنار جوان­ترها از فیوضات و برکات معنوی سفر بهره­مند شوند.

در این زمینه طرح­ها و پیشنهادهای بسیار ارزشمندی وجود دارد که امیدواریم با دریافت نظرات همه اعضای صنف به تشکیل واحد گردشگری صنف منتج گردد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد