رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=554

گفت‌و‌گو با سید شهاب‌الدین بصام‌تبار عضو اتحادیه لوازم یدکی و جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی

سعی کردیم خودمان را حفظ کنیم

 

سید شهاب الدین بصام تبار از جانبازان ۷۰ درصد جنگ تحمیلی و عضو اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل است. او از سال ۱۳۷۸ با فروش محصولات ایران خودرو و خودرو زانتیا وارد این صنف شد و تاکنون هم کارش را با جدیت تمام دنبال می کند.

او در دو عملیات خیبر در سال ۶۲ و والفجر در سال ۶۴ حضور چشمگیری داشته و در همان عملیات دوم دچار ضایعه نخاعی و از کار افتادن قسمت کمر و پاهایش شده است. با این حال هیچگاه از فعالیت هایش دوری نکرده و مشکل جسمانی اش هم مانعی برای حضور و فعالیتش در اجتماع نشده است.

وی حتی کارهای روزمره اش مثل سوار شدن بر خودرو و رانندگی را هم خودش به شخصه انجام می دهد. البته ناگفته نماند که او بیش از ۳۰ سال است که ورزش زورخانه ای و پهلوانی را دنبال می کند و تاکنون مقام های متعدد بین المللی و کشوری در رشته کباده و میل دست یافته است.

رشته تیراندازی با کمان هم یکی دیگر از ورزش هایی است که این عضو جانباز اتحادیه آن را به صورت جدی دنبال کرده است. به طوریکه در مسابقات بین المللی چک در سال ۲۰۱۰ توانست مقام سوم مسابقات را از آن خود کند و به مدال برنز دست یابد.

او این روزها با وجود کار در حوزه لوازم یدکی در فکر آن است که یا وارد کار دیگری شود و یا به طور کامل از کار جدا شده و به سراغ ورزش برود و بر این باور است که: هرساله مبالغ تعیین شده برای مالیات بدون منطق و در نظر گرفتن شرع و عرف بالاتر می رود و همین امر باعث شده که ما سود چندانی از کار و فعالیت مان به دست نیاوریم.

وی اضافه می کند: مسئولان این اداره فکر می کنند که ما چند برابر مبالغی که عنوان می کنیم سود عایدمان می شود که انصافا اینگونه نیست و به ما ظلم زیادی می شود.

این عضو اتحادیه در ادامه به بحث کالاهای قاچاق و نامرغوب اشاره می کند و می گوید: متاسفانه برخی از تولیدکننده ها به سبب سود و منفعت بیشتر کالاهایی را تولید می کنند که نه مرغوبیت دارد و نه به لحاظ فنی مورد تایید است این افراد اصل تولید در کشور را زیر سوال می برند و جا دارد که مسئولان برخورد جدی تری با این افراد داشته باشند. برخی دیگر هم اجناسی را وارد کشور می کنند که سودهای نامتعارف بیشتری را کسب کنند.

بصام تبار تصریح می کند: من شخصا تمایل داشتم کار واردات را انجام دهم و بر این باور هم بودم که اگر جنسی را وارد کشورم می کنم حتما هم قابل استفاده و هم از لحاظ کیفی مناسب باشد که متاسفانه به دلیل نداشتن سرمایه کافی نتوانستم وارد این عرصه شوم.

او در خصوص بحث اخلاقیات و تاثیر آن در بازار امروز لوازم یدکی خاطر نشان می کند: ما سعی کردیم خودمان را حفظ کنیم اما برخی از افراد به خاطر لذت های دنیوی نتوانستند جلوی خودشان را بگیرند و با وسوسه های این دنیا کنار آمدند و همسو شدند. به نظرم اگر ما به اخلاقیات توجه کنیم نه تنها بازار لوازم یدکی بلکه همه بازارها با فضای پاک‌تری اداره می شود. به هرحال اخلاق مداری امری است که با فرهنگ و شریعت ما پیوند خورده و باید آن را رعایت کنیم.

این جانباز جنگ تحمیلی در پاسخ به این سوال که حالا بعد از سالها جانبازی از اتفاقی که برایت افتاده پشیمان نیستی و اگر به آن سالها بازگردی باز هم به جبهه خواهی رفت؟ می گوید: به طور حتم. من برای اعتقاد به نظام، دین و فرمان حضرت امام(ره) به جبهه رفتم و اگر هم صدبار دیگر تکرار شود هیچگاه از راهی که انتخاب کردم پشیمان نخواهم شد.

وی در پایان به بهترین خاطره زندگی اش اشاره و تاکید می کند: بهترین خاطره من و همسرم ملاقات با مقام معظم رهبری است که دوبار ایشان را ملاقات کردم و عقد من و همسرم را هم ایشان خوانده است. با این حال باز هم در انتظار دیدار با ایشان هستم و امیدوارم به زودی بتوانیم دیداری با ایشان داشته باشیم.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد