رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=801

همدلی همزبانی نمایشگاه

علی اکبر بخشی

همدلی همزبانی نمایشگاه

سال ۱۳۹۴ سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شد. از آنجا که نامگذاری سال ها باید به یک روند و استرات‍ژی در کشور مبدل شود سعی می شود تا نقش اتحادیه را در تحقق شعار سال بررسی نمائیم.

همانطور که می دانید اتحادیه ها در کشور توسط اصناف اداره می شوند و کاملا مردمی می باشند. به عبارتی اتحادیه ها در جهت اداره منسجم و هماهنگی صنف توسط اعض تشکیل شده است. اتحادیه ها مصداق بارز موفقیت مدیریت مردمی می باشند. یکی از مهمترین وظایف اتحادیه ها پیگیری مشکلات اصناف است. لذا در بسیاری از مواقع اتحادیه ها جهت پیگیری مشکلات اصناف با دولت ها ارتباط داشته و جهت رفع معضلات با دولت ها همکاری می نمایند. از طرفی دولت ها جهت توسعه و رشد اقتصادی و رسیدن به اهداف کوتاه،میان و بلند مدت شان نیازمند همکاری با اصناف می باشند. اصناف بخش مهمی از اقتصاد کشور را اداره می کنند و دولت ها نه تنها نمی توانند آنها را نادیده بگیرند بلکه می بایست در تصمیم گیری ها اولویتهای اصلی را برای شان در نظر بگیرند. این نقش در هم تنیده اتحادیه ها و دولت ها . نماینده مردم بودن اتحادیه ها بیانگر نقش مهم اتحادیه ها در تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت می باشد.

از طرفی دولت می بایست برای تحقق این شعار پای صحبت ها و انتقادات اتحادیه ها بنشیند و در تصمیمات کلان از آنها استفاده کند. دولت باید انجام بسیاری از تصمیمات اقتصادی اش را به مردم و در اصل به اتحادیه ها واگذار نماید و همینطور سعی کند تا حد امکان از تصمیمات خلق الساعه و دخالت های بیجا در بازار و نظام اقتصادی خودداری نماید. دولت ها می بایست به اصناف اعتماد کنند ، همانطور که در کشورهای توسعه یافته این اتفاق افتاده است و نتایج را همگان شاهد هستیم.

کشور باید به سمتی پیش برود که اقتصاد کشور مردمی شود و نماینده های آنها ( اتحادیه ها) اداره شود و این نشانه همدلی دولت با مردم و اصناف است.

از طرفی دیگر اتحادیه ها وظیفه دارند در تصمیمات کلان اقتصادی کشور دولت ها را یاری نمایند و مسیر اقتصادی کشور را مطابق اسناد بالا دستی شکل دهند.

به طور مثال در شرایط فعلی مهمترین نیاز اقتصادی کشور خروج از رکود است. همانطوری که می دانید در صنف لوازم یدکی در سال گذشته رونق چندانی را متاسفانه شاهد نبودیم و رکود ملی بر اوضاع این صنف نیز تاثیر بسزایی گذاشته بود. حال در جهت همدلی و همزبانی دولت و ملت که بدان پرداختیم وظیفه داریم دست به دست هم خروج از رکود را به نوبه خود از صنف خویش آغاز نمائیم. جالب است که این حرکت با سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران همزمان شده است. نمایشگاهی که یقینا می تواند رونق و جان تازه ای در صنف ایجاد نماید که البته امسال بسیار گسترده تر از سال های قبل برگزار خواهد شد . نمایشگاهی با بیش از یکصد غرفه و دعوت از حداقل بیست هزار نفر به طور اختصاصی و دعوت عمومی با تبلیغات گسترده منطقه ای و ملی، مکتوب و تصویری برگزار خواهد شد.

برگزاری این نمایشگاه که مورد تائید صنف و مورد حمایت مدیران ارشد دولتی می باشد، مصداق بارز همدلی و همزبانی دولت و مردم می باشد. لذا به حول قوه الهی هرسال برگزاری این نمایشگاه را گسترده تر ، کیفی تر و پر صلابت تر برگزار خواهیم نمود.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد