رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=803

گزارش عملکرد شورای برگزاری در سومین نمایشگاه

گزارش عملکرد شورای برگزاری در سومین نمایشگاه

با عنایت خداوند،تلاش اتحادیه و همدلی اعضاء امسال نیز برای سومین سال پیاپی، نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران برگزار گردید.با توجه به تجربیات سال های قبل و هدف گذاری در جهت ارتقای سطح نمایشگاه امسال نمایشگاه باشرایط مطلوب تر و متفاوتی نسبت به دوره های گذشته برگزارگردید. بدین جهت در ذیل گزارشی در خدمت شما خوانندگان محترم قرار می گیرد تا اندکی بتوانیم از تلاش های صورت گرفته،جهت برگزاری این نمایشگاه اطلاع رسانی نمائیم.

یکی از مهمترین اقداماتی که در این دوره انجام گرفت تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قطعات خودرو و ماشین آلات تهران بود که می تواند نقش به سزایی در آینده روشن نمایشگاه ایفا نماید.بدین جهت در این باره مصاحبه ای با آقاب بخشی ریاست اتحادیه انجام داده ایم.

آقای بخشی هدف از ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه بوده؟

با توجه به چشم انداز دراز مدت برگزاری نمایشگاه و ارتقای سال به سال کیفیت و شهرت این امر این دبیرخانه راه اندازی شد. اگر بخواهیم در سال های آینده نقش مؤثری در بازار خودرو داشته باشیم و یکی از برترین نمایشگاه های کشور را برگزار نمائیم می بایست روند ثابت رو به رشد را طی نمائیم. و دبیرخانه دائمی می­تواند ما را در رسیدن به هدف بسیار یاری نماید.

فعالیت اصلی دبیرخانه در چه سرفصل هایی می باشد؟

دبیرخانه دائمی ۶ فعالیت اصلی تحت عنوان :دفتر واحد پژوهش و طرح برنامه، فراخوان،ثبت نام، بانک اطلاعات،تجهیزات و ملزومات و هزینه های جایز و مجوزات دارد.

دفترواحد پژوهش و طرح برنامه دقیقاً چه وظایفی به عهده دارد؟

اولین وظیفه این واحد دبیرخانه ثبت و بایگانی مدارک، نامه ها و نمایشگاه می باشد.

دیگر وظیفه این واحد تهیه و دسته بندی مستندات هر دوره می­باشد.تدوین کلیات و جزئیات مصوبات شورا دیگر مسئولیت واحد پژوهش،طرح و برنامه ها می باشد.

درخصوص فراخوان دبیرخانه نیز بفرمائید؟

در مواقعی که نیاز به دعوت و فراخوانی اعضاء صنف و یا غرفه داران باشد.این واحد از طرق مختلفی این امور را انجام می دهند که البته با توجه به گستردگی مخاطبان و مشکلات موجود ایجاد ارتباط مستمر و پایدار کار بسیار زمان بر و پرزحمتی می باشد.

بانک اطلاعات دبیرخانه، چه اطلاعاتی را جمع آوری و نگه داری می کند؟

اطلاعات مربوط به غرفه داران، حامیان نمایشگاه، مقامات دولتی و اصناف،نخبگان اتحادیه تهران، هیئت مدیره اتحادیه­های همگن ،هیئت مدیره اتحادیه­های شهرستان ها،فعالان حوزه­ های مرتبط، فعالان شبکه توزیع تهران،فعالان شبکه توزیع شهرستانها،اعضای اتحادیه های همگن را جمع آوری و نگه داری می نمایند.

وظیفه واحد تجهیزات،ملزومات و هزینه های جاری دبیرخانه چیست؟

تهیه و پشتیبانی موارد نیاز دبیرخانه همچون نیازهای چاپی،تجهیزاتی،پذیرایی را برعهده دارد.

واحد مجوزات با چه ارگانهایی و از چه طریقی ارتباط دارد؟

با توجه به اینکه معمولاً نیازبه اخذ جواز از نیروی انتظامی،بازرگانی استان تهران و اتاق اصناف وجوددارد.این واحد از طریق ارسال نامه و پیگیری آن این امر مجوزات راپیگیری می­کند.

……………………………………………………………

جهت برگزاری هرچه قوی تر و پیشرفت هرساله نمایشگاهی اهدافی در نظرگرفته شده در این باره با چند تن از اعضای شورای برگزاری گفتگویی داشته ایم که نظر شما را به آن جلب می نمائیم.

جناب ملاکی نظر شما به عنوان دبیر نمایشگاه در خصوص اهداف نمایشگاه چیست؟

به نظر بنده اولین هدف از برگزاری نمایشگاه ارتقای جایگاه صنف در سراسر کشور و بهبود فضای کسب و کار در بازار می باشد.به طوری که با برگزاری نمایشگاه و تبلیغات گسترده صورت گرفته ازطرفی صنف در بازار خودرو نمایان تر می شود و از طرفی دیگر با توجه با بالارفتن سطح توجهات می تواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه صنف باشد.البته اهداف دیگری نیز دربرگزاری نمایشگاه هاپیگیری می شود اهدافی چون همگرایی اعضای صنف در سراسرکشور،ایجاد مؤثر با صنوف همگن و اتحادیه های شهرستان ها و ایجاد ارتباط مؤثر با تولیدکنندگان و نمایندگان رسمی برندهای معتبر لوازم یدکی می باشد.

البته همگرایی اعضای صنف در کشور می تواند یک دستاورد مهم برای نمایشگاه وکشور باشد.

جناب آقای کاظمی نظر شما در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه چیست؟

جناب ملاکی به موارد بسیارمهمی اشاره نمودند.ایجاد ارتباط مؤثربا صنوف همگن و اتحادیه های سراسر کشور و همچنین با تولیدکنندگان و برندهای معتبر قطعات باعث سهولت در همکاری های گسترده در آینده خواهد شد. و از طرف بازار را رونق می بخشد. باید اضافه کنم اهداف دیگری را نیز می­توان برای برگزاری این نمایشگاه برشمرد.اهدافی چون ارتباط با خودرو­سازان، واردکنندگان،ایجاد فرصت برای معرفی توانمندی های بازرگانان و واردکنندگان کالاهای مرغوب، ایجاد فرصت برای معرفی کالاهای داخلی، ارتقاء دانش عمومی و ایجاد فرصت آموزشی برای اعضاء در موضوعات تخصصی و کسب مهارت ها که هریک نقش مهمی را می تواند در بهبود فضای کسب و کار ایجاد نماید.زمانی که بازرگانان با تولیدکننده داخلی ارتباط برقرار می­کند و تولیدکننده بتواند خودش را خوب معرفی کند چقدر در نگاه بازرگانان موثرخواهد بود و یا مثلاً ارتقاء دانش عمومی اعضاء تا چه میزان در افزایش سطح همکاری های مثبت در صنف می تواند مؤثر باشد

جناب آقای روان با توجه به بیانات آقایان کاظمی و ملاکی این نمایشگاه پتانسیل اهداف دیگری را دارد؟یا در همین موارد متوقف خواهد شد

قطعاً نمایشگاه آنقدر وسعت پیدا کرده است که اهداف بسیار بیشتری را پیگیری نماید.

مثلا ایجاد ارتباط بین صنوف و مصرف کننده نهایی یا ایجاد ارتباط مؤثر و هدایت زنجیره تأمین لوازم یدکی نزدیک شدن هرچه بیشتر به استانداردها و معیارهای جهانی نمایشگاهی که خود این عامل نقش به سزایی در شبکه توزیع و برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

شما توجه داشته همین مساله هدایت زنجیره تامین لوازم یدکی تا چه میزان می تواند بازار لوازم یدکی راآینده نگر ودر مسیر درست قرار دهد. وهمینطور کسب تجارت نمایشگاهی هر ساله چقدر نمایشگاه های جهانی نزدیک تر می نماید.

جناب نفیسی شما در خصوص اهداف نمایشگاه چه نظری خواهید داشت؟

در تکمیل فرمایشات دوستان باید عر ض کنم به نظر بنده کلاً گرد همایی اعضای صنف هر چه بیشتر باشد صنف را در مسیر بهتری قرارمی دهد.حال چه بهتر که این گرد همایی نمایشگاه تخصصی نیز باشد. می توان در اهداف این نمایشگاه به هم اندیشی و برقراری گفتمان در مقوله اخلاق حرفه ای،برقراری گفتمان شناخت مزیت نسبی( تولید داخلی قطعات-ضرورت واردات قطعه) و جلب توجه فعالان زنجیره تامین به استاندارد های اجباری اشاره کرد.

هرچه افکار و دل های اعضاء به هم نزدیک تر باشد شرایط بهتری در بازار رقم خواهد خورد که این امر در نمایشگاه می تواند محقق شود.

………………………………

در خصوص چارچوب و روند اجرای نمایشگاه نیز مصاحبه ای با آقای بشارت نیا مدیر اجرایی انجام دادیم تا خوانندگان محترم در چند و چون این امر قرار بگیرند.

آقای بشارت نیا درخصوص ارکان نمایشگاه توضیح بفرمائید؟

نمایشگاه دارای۵رکن می باشد.رکن اول شورای برگزاری است که به نیابت از هیئت مدیره اتحادیه مسئولیت سیاست گذاری،تدوین آئین نامه ها و انتخاب راهکارهای عملیاتی و نظارت بر عملکرد مدیر اجرایی را به عهده دارد.اعضاء شورا متشکل از ۱۲ نفر می باشد و جلسات با حضور نفر رسمیت دارد.دومین رکن نمایشگاه دبیرخانه دائمی نمایشگاه است که وظایف متعددی را برعهده دارد.رکن بعدی دبیر شورا است که مسئولیت جمع بندی و تدوین مصوبات شورا را به عهده دارد.

از اعضاء شورای برگزاری انتخابات می شود.چهارم خزانه دار است که مسئولیت مالی نمایشگاه اعم ازدریافت ها پرداخت ها،عقد قرارداد،گزارش های مالی و…. را برعهده دارد. وی نیز ار اعضاء منتخب شورای برگزاری است.

پنجمین و آخرین رکن نیز،ازاعضای شورای برگزاری منتخب این شورا می باشد، مدیراجرایی است. وی مسئولیت در تمام مراحل را برعهده دارد.از طرف نظارت برعملکرد پرسنل و تعیین شرح وظایف،ابلاغ دستور کار نیز به عهده وی می باشد.

………………….

در سومین نمایشگاه تخصصی لوازم یدکی برای حضار و بازدیدکنندگان قرعه کشی انجام می شود و به برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. در این خصوص نیزبا آقای نیک آئین گفت وگویی ترتیب دادیم.

جناب نیک آئین قرعه کشی نمایشگاه به چه نحوی است؟

به سه طریق کارتهای قرعه کشی در اختیار شرکت کنندگان در قرعه کشی قرار گرفته است.

در ابتدا کارت چاپی قرعه کشی ضمیمه کارت دعوت های ارسال شده به مدعوین قرار گرفته است.

در حالت بعد کارت اختصاصی به غرفه داران اهداشده و سومین حالت کارت قرعه کشی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته می شود.

 

 

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد