رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1234

واردات بی رویه، تولیدکنندگان لنت ترمز را به حاشیه برده است

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با انتقاد از افزایش بی رویه واردات لنت ترمز گفت : در شرایطی که واحدهای تولیدی داخل قادرند دو برابر مصرف لنت ترمز بازار کشور را تامین نمایند ضروری وجود ندارد که تا این میزان لنت ترمز های خارجی و بی کیفیت وارد بازار شود و موجب به حاشیه رفتن تولیدکنندگان اصلی در کشور شود.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن اشاره به بازار بسیار آشفته و افزایش واردات لنت ترمز به کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر لنت های خارجی و تقلبی در بازار داخل افزایش زیادی یافته است و عملا کنترل و نظارتی بر این مساله صورت نمی گیرد.

وی تاکید کرد : بازار لنت ترمز متاسفانه نسبت به روز قبل های از شرایط و اوضاع بسیار بد و نگران کننده تری برخوردار است به طوری که به نظر می رسد یا دولت نسبت به این شرایط بی تفاوت است و وضعیت بازار از دست دولت خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه لنت ترمز قطعه ای فوق ایمنی محسوب می شود تصریح کرد : البته انجمن لنت ترمز گزارش عرضه محصولات تقلبی به سازمان استاندارد ارائه شده است اما این سازمان معتقد است که مرجع رسیدگی به این مساله سازمان حمایت است و این سازمان در این خصوص نباید پاسخ گو باشد در حالی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز رسیدگی به این موضوع را در حیطه وظایف سازمان استاندارد می داند و وزارت صنعت و معدن نیز حرف دیگری می زند و در کل به نظر می رسد صنعت در کشور بی صاحب شده است.

وی در ادامه به تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بر هزینه تولید در این صنعت پرداخت و گفت :مسلما افزایش قیمت حامل های انرژی مثل گاز و برق و حتی افزایش ۴۰ درصدی قیمت بنزین بر افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده در کارخانجات تولیدی موثر خواهد بود .

وی افزود : هر گونه اعلام در خصوص عدم تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی قطعا به نوعی بی توجهی در این زمینه است.

وی تاکید کرد : در حال حاضر به میزانی مشکلات و موانع تولید برای تولیدکنندگان افزایش یافته است که افزایش قیمت ها فرع قضیه است و اگر کارخانه ای نیز در این شرایط رکود شدید بازار اقدام به افزایش قیمت کند بیش از این با افت تقاضا و فروش مواجه خواهد شد.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با اشاره به رکود حاکم بر کل اقتصاد کشور در خصوص تاثیر افزایش قیمت حامل ها بر تشدید رکود فعلی گفت : به نظر نمی رسد افزایش قیمت حامل های انرژی بلافاصله تاثیر جدی بر وضعیت تولیدکنندگان و افزایش هزینه ها داشته باشد اما قطعا در دراز مدت موثر بوده و مانع از فعالیت از برخی از تولیدکنندگان خواهد شد.

لاجوردی گفت : هم اکنون اکثر واحدهای تولیدی در انبارها محصولاتی را با نرخ های قبل حامل دارند که تاکنون به دلیل رکود به فروش نرسیده است ضمن اینکه بیشتر کارخانجات تولیدی در این شرایط افزایش تقاضا و فروش برای آنها از در درجه اهمیت بیشتری برخوردار است تا نقدینگی مورد نیاز را تامین و کارخانه را سرپا نگه دارند.

وی گفت : در صورتی که شرکتها بخواهند افزایشی در قیمت ها دهند تبعا فروش آنان کمتر و وضعیت اقتصادی آنها بدتر خواهد شد.

وی همچنین به تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس پرداخت و گفت : قوانین زیادی مصوب می شود اما متاسفانه عملیاتی نمی شوند به طوری که در سالهای قبل مقرر گردید بخشی از درآمد های حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به صنعت اختصاص داده شود اما عملا این اتفاق رخ نداد.

منبع:http://khabarkhodro.com

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد