رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1254

ادامه سناریوی بی پولی در واحدهای قطعه سازی

عضو انجمن قطعه سازان گفت : اینکه گفته شود تمام مسائل و مشکلات صنعت خودرو کشور مربوط به تحریم است اصلا صحت ندارد بلکه بیشتر مشکلات این صنعت به موانع و مشکلات داخلی باز می گردد.

ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در شرایط کنونی بسیاری از مشکلات صنعت خودرو مربوط به تحریم ها نیست به طوری که بنده به عنوان یکی از فعالان در صنعت قطعه سازی سالهاست از کشورها که مورد تحریم ها قرار داریم کالای مورد نیاز را وارد می کنم و مشکلی در این جریان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم خود ما هستیم تصریح کرد : در حال حاضر مهمترین مشکل قطعه سازان نقدینگی است که انتظار می رود با پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان مشکل اغلب واحدهای قطعه سازی کشور حل شود.

وی افزود : البته روند پرداخت مطالبات قطعه سازان نسبت به سال قبل شرایط بهتری یافته اما انتظار می رود با توجه به پیشنهادات قطعه سازان به وزیر صنعت در دریافت مطالبات آنها از خودروسازان گره گشایی شود.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : یشنهادات مختلف توسط شرکت‌های قطعه ساز به وزیر صنعت ارائه شده و قرار بوده تا در قالب تشکیل کمیته ای این پیشنهادات بررسی و در نهایت چگونگی وصول طلب قطعه سازان از خودروسازان تعیین تکلیف شود.

یزدان بخش همچنین به لزوم توجه به کیفیت در تولید قطعات تاکید کرد و گفت : کسب رضایت مشتری و تولید قطعات با کیفیت نیاز به آموزش ،کسب تکنولوژی های جدید و فرهنگ سازی دارد

وی با اشاره به برخی از مشکلات داخلی در صنعت خودرو وقطعه سازی کشور اظهار داشت : مشکلات موجود در بخش های پولی و بانکی ، تامین مواد اولیه، ، مسائل مالیاتی ، تامین اجتماعی ، قانون کار همگی موانع و مشکلاتی است ارتباطی به تحریم ندارد و با رفع این موانع می توانیم در جهت بهبود شرایط تولید در این صنعت اقدام کرد.

وی همچنین در خصوص تاثیر افزایش قیمت حامل ها بر هزینه شرکتهای قطعه ساز گفت : افزایش قیمت حامل ها خصوص بنزین تاثیر چندای بر هزینه تولید شرکتها ندارد و بیشتر مشکلات قطعه سازان از مواردی است که ذکر شد

منبع:http://khabarkhodro.com

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد