رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1774

افزایش ۱۵ درصدی مصرف سی ان جی

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی با اشاره به اینکه کاهش نرخ سی ان جی توسط دولت باعث افزایش مصرف این نوع سوخت و کاهش مصرف بنزین شده است گفت : برای تشویق و استفاده بیشتر مردم پیشنهاد داده ایم که نرخ سی ان جی به ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت بنزین کاهش یابد که این امر بعد از مدت زمان کاهش نرخ ۱۰۰ تومانی سی ان جی تا پایان تابستان و براساس میزان مصرف پیشنهاد داده خواهد شد.

اردشیر دادرس در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: در حال حاضر کاهش نرخ سی ان جی ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف آن را افزایش داده است.

وی افزود: البته برای محاسبه دقیق میزان تاثیرگذاری کاهش قیمت سی ان جی بر سوخت کشور باید حداقل زمانی بگذرد تا به طور دقیق بتوان نظر داد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی در خصوص نرخ مناسب برای سی ان جی خاطرنشان کرد: نرخ مناسب برای سی ان جی ۴۰۰ تومان است ، در حال حاضر ۵۰۰ تومان نیز مناسب است اما کافی نیست و نیاز به کاهش نرخ بیشتر است.

دادرس گفت: براساس طرح تخفیف در نرخ سی ان جی قرار است تا پایان تابستان سی ان جی به نرخ ۵۰۰ تومان عرضه شود و ادامه این طرح به موفقیت و نتیجه آن بستگی دارد.

وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ بر میزان استقبال مردم از خودروهای گاز سوز تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد نرخ سی ان در افزایش استقبال از خودروهای گازسوز تاثیر داشته و ۵۰ درصد دیگر به تعداد جایگاه ها ، کارمزد جایگاه داران ، ایمنی فنی خودروها و تست مخازن مربوط می شود و تاثیر خواهد داشت البته در این راستا دولت نیز باید حمایت نماید.

وی در خصوص میزان کارمزد جایگاه داران خاطرنشان کرد: امید است تکلیف کارمزد سال ۱۳۹۴ هر چه سریعتر مشخص شود تا جایگاه داران انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد