رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1863

انتظار کاهش قیمت خودرو پس از رفع تحریم ها انتظاری بی منطق است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر توافقات بر بازار و قیمت خودرو گفت : با توافقات هسته ای و لغو تحریم ها ، پیش بینی می شود بازار خودرو در دراز مدت به ثبات در قیمت رسیده اما قطعا شاهد کاهش قیمت نخواهیم بود.

سید محمد بیاتیان با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو اظهار داشت : مسلما با توافقات هسته ای بازار خودرو از شرایط فعلی خارج و با رونق در خرید و فروش مواجه خواهد شد ضمن اینکه به نظر می رسد در شرایط پساتحریم به دلیل افزایش نقدینگی و تورم احتمالی شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم.

وی تصریح کرد : در شرایطی که در دولت قیمت بسیاری از کالاهای اساسی با توجه به شرایط و واقعیت ها افزایش داده طبعا قیمت خودرو نیز پس از رفع تحریم ها به دلیال افزایش نقدینگی در جامعه با افزایش روبرو شود.

وی با توجه به انتظار جامعه از وضعیت قیمت خودرو پس از تحریم ها ، اظهار داشت : هر گونه انتظار کاهش قیمت خودرو پس از رفع تحریم ها ، تصوری بی منطق بوده و به لحاظ کارشناسی محلی از اعراب نخواهد داشت.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه با اشاره به واقعیت امروز بازار خودرو گفت : در شرایط کنونی یکی از مشکلاتی که مردم در خرید خودرو با آن مواجه هستند نبود نقدینگی و مشکلات مالی است از این رو در صورتی که این مشکل مشتریان برطرف شود افزایش قیمت خودرو پس از تحریم چندان ملموس نخواهد بود اما چنانچه در آمد متقاضیان و از سویی تسهیلات رقم مناسبی نباشد هر گونه افزایش قیمت برای مشتریان قابل درک و سخت خواهد بود.

بیاتیان افزود : متاسفانه تسهیلاتی که در گذشته برای خرید خودرو پرداخت می گردید رقم ناچیزی بود در حالی که با افزایشی که در دو سه سال گذشته در قیمت خودرو صورت گرفته است باید میزان تسهیلات خرید خودرو نیز متناسب با درامد و توان مالی جامعه افزایش یابد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد