رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1345

تولید انبوه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در گروه صنعتی ایران خودرو

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : تا ۳ سال اینده تولید انبوه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در گروه صنعتی ایران خودرو اغاز می شود.

محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری ایران خودرو با دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر برای تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی افزود : با توجه به تفاوت قیمت خودروهای هیبریدی و الکتریکی با خودروهای معمولی در بسته پیشنهادی که به دولت ارائه شد بر حمایت مالی دولت از تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی و کاهش فاصله قیمتی این نوع خودروها با خودروهای معمولی با هدف اقبال عمومی برای خرید تاکید شده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سوخت در خودروهای هیبریدی ۳۰ درصد مصرف سوخت در خودروهای معمولی است ، گفت : خودروهای هیبریدی و الکتریکی چون انرژی کمتری نسبت به خودروهای معمولی مصرف می کند از نظر تولید الایندگی های زیست محیطی همچنین تولید صدا عملکرد بسیار بهتری دارد.

نعمت زاده افزود : در حال حاضر برای کارهای ازمایشی از خودروهای موجود استفاده می شود اما خودروهای هیبریدی و الکتریکی به لحاظ وزن و ابعاد تفاوت هایی با خودروهای معمولی دارد و لازمه تولید این نوع خودروها انجام طراحی های جدید است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تفاهمنامه ایران خودرو با دانشگاههای صنعتی شریف و امیرکبیر گفت : با این تفاهمنامه و پیوند دو نیروی بزرگ عملی و اجرایی در کنار هم انرژی و توانمندی هر دو بخش در خدمت تولید محصول قرار می گیرد.

وی افزود : پیوند صنعت و دانشگاه از سیاست هایی است که مصمم به اجرای ان هستیم و تاکنون چند برنامه مشخص را با دانشگاه تفاهم کرده ایم و اعتقاد داریم تا ارتباط فکری و فیزیکی بین صنعت و دانشگاه برقرار نشود و کاری جدی صورت نگیرد ، نتیجه خوبی نخواهد داشت.

نعمت زاده با اشاره به سابقه ۴۰ ساله ارتباط صنعت و دانشگاه در ایران گفت : در این ارتباط صنعت بیش از دانشگاه منتفع می شود و اگر این همکاری و ارتباط نباشد عقب خواهیم ماند.

وی افزود : از همه ارکان صنعت می خواهم در همکاری با دانشگاه جدی باشند و از مشکلات دانشگاههای ما هم این است که فارغ التحصیلان ما کمتر به موضوع های کارافرینی توجه می کنند و ما امادگی اموزش کاربردی به فارغ التحصیلان دانشگاهها را داریم.

نعمت زاده گفت : صنعت معجونی از فعالیت هاست و باید همکاری گسترده ای بین صنعت و دانشگاهها برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز برقرار شود.

منبع :خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد