رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1854

جزئیات جایگزینی برچسب های ETC به جای پرداخت نقدی عوارض

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در رابطه با طرح تجهیز عوارضی ها به سیستم پرداخت الکترونیکی اذعان داشت: در حال حاضر ۴ لاین از عوارضی تهران قم به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض تجهیز شده است که برچسب های مربوط به این سامانه از کیوسک های مستقر در محل عوارضی و همچنین از طریق سامانه های پیامکی بانک های طرف قرارداد قابل خریداری است.

مرزوقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تشریح نحوه عملکرد برچسب های ETC گفت: سقف مبلغ شارژ در این سامانه ۳۰ هزار تومان است و با نصب برچسب ها بر شیشه اتومبیل در هنگام ورود به عوارضی میزان اعتبار موجود در برچسب هر خودرو توسط دوربین های تعبیه شده کنترل می گردد و در بخش نرم افزاری سامانه با رنگ سبز تایید و در صورت نداشتن اعتبار کافی با رنگ قرمز مشخص می شوند.

وی درباره مزایای راه اندازی لاین های پرداخت الکترونیکی عوارض اظهار داشت: مسلما نخستین بازخورد مثبت این سامانه ترافیک روان در محل عوارضی هاست که در نتیجه با جلوگیری از تجمع خودروها آلودگی هوا و محیط زیست منطقه نیز تا حدود زیادی کنترل می گردد و همچنین مزیت دیگر این سامانه را می توان استفاده بهینه از نیروی انسانی به شمار آورد.

وی افزود: سیستم پرداخت الکترونیکی در محل عوارضی ها از حدود دو سال پیش با راه اندازی دو لاین در عوارضی تهران قم آغاز گردید و در خرداد ماه امسال دو لاین دیگر به این تعداد افزوده شد.

مرزوقی در خصوص میزان استقبال از هوشمندسازی پرداخت عوارضی اظهار داشت: نظر به امکان صرفه جویی در وقت و کاهش قابل توجه زمان توقف در محل عوارضی و رفاه حال سرنشینان خودروها در سفرهای برون شهری مربوط به این عوارضی استقبال قابل قبولی از این طرح به عمل آمده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه وسائل نقلیه وابسته به سازمان در صورت تردد از محور تهران قم برای پرداخت عوارض به برچسب های ETC مجهز هستند.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد