رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1396

راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودرو تا چند روز آینده

بحث ایجاد سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها توسط سازمان محیط زیست پیگیری می‌شود که امیدواریم تا چند روز آینده شاهد راه اندازی این سیستم در کشور باشیم.

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، به برخی اقدامهای سه ماه گذشته این سازمان جهت کنترل و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: کنترل مداوم و مستمر خودروها و تطابق آن با بحث یورو۴ و تلاش برای راه اندازی سیستم معاینه فنی یکپارچه در کشور از جمله برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش و مقابله با آلودگی هواست.

وی افزود: بحث ایجاد سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها توسط سازمان محیط زیست پیگیری می‌شود که امیدواریم تا چند روز آینده شاهد راه اندازی این سیستم در کشور باشیم.

متصدی در ادامه به موضوع کنترل سوخت توزیعی کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و تصریح کرد: آزمایشهای این سازمان در مورد اندازه گیری میزان بنزن و آروماتیکها در بنزین توزیعی ادامه خواهد داشت که خوشبختانه با توزیع بنزین یورو۴ در ۶ کلانشهر کشور، شاهد کاهش آلودگی هوا هستیم و امیدواریم این نوع بنزین به سایر شهرها نیز توزیع شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع حذف سوخت مازوت در نیروگاهها اشاره و عنوان کرد: حذف سوخت مازوت در نیروگاهها از دیگر برنامه های امسال سازمان حفاظت محیط زیست است که با همکاری دو وزارتخانه نفت و نیرو پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با انجام این برنامه، مصرف مازوت در نیروگاههای کشور، امسال به کمتر از ١٠ تا ۵ درصد برسد، البته نیروگاههایی هم که از این نوع سوخت استفاده می‌کنند توان استفاده از گاز را ندارند و مجبورند مازوت بسوزانند که البته این نیروگاهها نیز درون شهرهای بزرگ قرار ندارند.

متصدی با بیان این که امسال هدف محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌ریزی بر روی کنترل آلاینده های صنعتی است، گفت: کنترل آلاینده های صنعتی و ارزیابی چرخه حیات در فرآیندهای صنعتی از مراحل ایجاد مواد اولیه تا تولید از دیگر برنامه های این سازمان برای کاهش آلودگی هواست.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد