رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1659

رتبه دوم حجم و ارزش معاملات بازار سهام به گروه خودرو اختصاص یافت

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : در هفته گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به گروه خودرو بود به طوری که پس از بانک ها و موسسات اعتباری گروه خودرو رتبه دوم در حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در راستای خوشبینی هایی که طی هفته گذشته در حوزه سیاست ایجاد گردیده نماد گروه خودرویی یکی از پر حجم ترین و پر ارزش ترین گروه ها بوده است در این بین شرکت پارس خودرو با توجه به اینکه قیمت سهام آن نزدیک به قیمت اسمی است و جذابیت خرید را برای سرمایه گذاران داشت بیشترین حجم معاملات را در بازار سرمایه به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد : مسلما سهام گروه خودرویی پس از اتفاقاتی که در حوزه سیاست رخ خوادهد داد در این قیمت ها باقی نمانده و این گروه حرفی برای گفتن خواهد داشت .

وی گفت : پیش بینی می شود در اینده رشد و بازدهی خوبی را در گروه خودرو شاهد باشیم.

وی در ادامه با توجه به رشد صورت گرفته در حجم و ارزش معاملات خاطر نشان کرد : از آنجا که گروه خودرویی اینکه مستعد جذب سرمایه گذار خارجی از کشورهای مختلف و انتقال دانش فنی است این امر باعث شده در این مدت توجه اغلب سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را به این گروه جلب شود.

وی گفت : البته فارغ از خوشبینی که در حوزه سیاست خارجی رخ داده است بحث برگزاری مجامع شرکت های گروه خودرویی در یکی دو هفته باقی مانده به پایان تیر ماه است به طوری که اغلب شرکت های خودرویی تلاش دارند تا مجامع شان را در زمان تعیین شده برگزار کنند.

وی خاطر نشان کرد : البته مجامع برخی از شرکتها برگزار شده اما مجامع شرکت های که بزرگترین حجم بازار را دارند مثل ایران خودرو و سایپا و زامیاد تاکنون برگزار نشده است که البته حدس و گمان هایی در خصوص برگزاری مجامع این شرکتها وجود دارد.

وی تصریح کرد : به هر جهت چشم انداز آتی این شرکتها در این مجامع ترسیم می شود که این نیز می تواند در تامین نقدینگی گروه خودرویی و توجه سرمایه گذاران به این بخش موثر واقع شود.

این کارشناس ارشد بازار بورس خاطر نشان کرد : مسلما در این شرایط مدیران شرکتهای خودرویی باید به الزامات ورود سرمایه گذار خارجی توجه کنند همچنان که در تماس هایی که با اغلب سرمایه گذاران خارجی صورت گرفت یکی از عمده ترین دلایل عدم ورود به بازار سرمایه گذاری در ایران را نبود گزارشات مالی بر اساس استانداردهای بین المللی حسابداری و غیر قابل مقایسه بودن گزارشات مالی شرکت با گزارشات شرکتهای خارجی اعلام کردند.

شیخی راهکار برون رفت از این مشکل را توجه به سیستم گزارش گری توین مالی XBRL دانست و گفت : این سیستم می تواند راهکار مناسبی برای جذب بهتر سرمایه گذار خارجی باشد و ورود سرمایه ها و تکنولوژی جدید به صنعت خودرو و قطعات باشد.

وی تصریح کرد : در شرایط کنونی باید مهندسی مجددی در فرایند گزارش گری مالی شرکت ها صورت گیرد چرا که امروز شرکتهای خودرویی تا حدودی با مشکل تولید و فروش مواجه نیستند بنابرابن باید به مساله گزارش گری مالی پرداخته و این سیستم را به روز نمایند.

وی گفت : به هر میزان شرکت ها برای این مساله هزینه کنند ۱۰ برابر مزیت در این حوزه کسب خواهند کرد به طوری سرمایه گذار خارجی با مطالعه صورت های مالی شرکتها بهتر در این حوزه سرمایه گذاری خواهد کرد علاوه بر آن با تزریق نقدینگی توسط سرمایه گذاران و ورود تکنولوژی جدید تنها ضعف موجود در گروه خودرویی که همان کیفیت تولیدات است نیز برطرف می شود.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد