رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1838

رشد ۲۳ درصدی تولید خودرو در کشور

در خرداد ماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی کشور به مرز ۱۰۰ هزارو ۳۵۵ دستگاه رسید که در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته ، رشد ۱۴٫۲درصدی را نشان می دهد.

تولید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو در این مدت ؛ خودروهای سواری نیز به تعداد ۹۲ هزار و ۵۰۸دستگاه تولید شد که نسبت به خرداد پارسال حاکی از رشد ۲۳٫۳ درصدی دارد.

براساس این گزارش ؛ درخرداد ماه امسال ؛ به تعداد ۶هزارو ۷۱۵دستگاه وانت؛ یک هزارو ۵۶ دستگاه کامیون ؛ ۴۱ دستگاه اتوبوس و به تعداد ۳۵ دستگاه مینی بوس در کشور تولید شده است.

در ادامه این گزارش در خصوص تولید عمده خودروهای سواری در خرداد ماه سال جاری آورده شده است : « پژو پارس » به تعداد ۱۴ هزار و ۵۳۲ دستگاه ؛ « پراید » به تعداد ۱۰ هزارو ۴۳۷ دستگاه ؛ « پژو ۴۰۵ » به تعداد ۱۲ هزارو ۲۵۳ دستگاه ؛« پژو ۲۰۶ » به تعداد ۱۱ هزارو ۸۲ دستگاه « سمند » به تعداد ۹ هزارو ۹۰۱ دستگاه و« تیباx200 » به تعداد۷ هزارو۵۶۸ دستگاه تولید داشته است.

همچنین در این مدت ؛« مونتاژ پراید » به تعداد ۶ هزارو ۶۶۴ دستگاه »؛‌« « لیفان و جک »‌به تعداد ۵ هزارو ۴۶۸دستگاه ؛«‌نسیم و صبا » به تعداد ۳ هزارو ۴۴۹ دستگاه ؛« پراید دو گانه سوز » به تعداد ۳ هزارو ۶۷۷دستگاه و« MVM» به تعداد ۳ هزارو ۵۶۱ دستگاه ؛ « دنا » به تعداد ۲ هزارو ۱۰۳ دستگاه ؛ « رانا » به تعداد یک هزارو ۶۷۵دستگاه ؛«‌محصولات رنو» به تعداد یک هزارو ۸۱۷ دستگاه ؛« پارس تندر » به تعداد یک هزارو ۲۹۵دستگاه ؛‌« سراتو » به تعداد ۸۷۹ دستگاه ؛‌ « تیبا x200دو گانه سوز » به تعداد ۷۹۳دستگاه ؛ « برلیانس » به تعداد ۴۵۰ دستگاه ؛« تیبا x100 » به تعداد ۲۴۵دستگاه و«‌سوزوکی » به تعداد ۲۰۱ دستگاه تولید شده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد