رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1348

رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری ۶٫۳ درصد افزایش یافت

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، میزان رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ را اعلام کرد.

بر همین اساس میزان رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ نسبت به نیمه اول این سال، ۶٫۳ درصد افزایش یافته است.

در چهاردهین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری ،رضایت مشتریان دو شرکت ایران خودرو و سایپا که هم اکنون بر اساس بررسی ها ۹۰ درصد از سهم بازار خودروهای سواری را در اختیار دارند ، طی این بازه زمانی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵٫۷ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس مشتریان ایران خودرو (با سهم بازار بیش از ۵۳ درصد)، از ۱۰۰۰ امتیاز، نمره ۶۴۸ را به این شرکت داده اند. همچنین سایپا و پارس خودرو نیز هر کدام با ۳۷٫۱ و ۱٫۵ درصد سهم بازار خودرو کشور به ترتیب ۶۱۱ و ۵۸۸ امتیاز از مشتریان خود دریافت کرده اند.

همچنین بر پایه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،شرکت آرین موتور پویا نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران توانست بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان را در شش ماهه دوم سال ۹۳ بدست آورد.

همچنین بر اساس تحقیق صورت گرفته شرکت های کرمان موتور و خودروسازان راین هر کدام به ترتیب با ۶۷۰ و ۶۵۵ امتیاز از ۱۰۰۰ در جایگاه دوم و سوم جدول رضایتمندی مشتریان قرار گرفتند ضمن اینکه شرکت اطلس خودرو باافت۱۵٫۵ درصدی بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان در مقایسه بانیمه اول سال۹۳ را از آن خود کرده است.

بر اساس چهاردهمین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری که مربوط به نیمه دوم سال ۱۳۹۳ است، شرکت آرین موتور پویا باافزایش ۲۰٫۲ درصدی میزان رضایت در مقایسه با نیمه اول این سال،بیشترین نرخ رشدرضایت را از آن خود کرده است و خریداران میتسوبیشی در این نظرسنجی میزان رضایت خود از عملکرد این شرکت را با ارایه ۶۷۹ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز نشان داده اند.

بر اساس این گزارش عمده انتقاد مطرح شده مشتریان در فرآیند فروش خودروهای سواری مربوط به«بالابودن قیمت خودرو» بوده است که بیش از ۱۷درصد مشتریان به صورت مستقیم به آن اشاره کرده اند.

همچنین با بررسی خصوصیات موردنظرسنجی مشخص شد که کمترین رضایت مشتریان مربوط به خصوصیت “رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو ” و بیشترین میزان رضایت مشتریان نیز در خصوص “نحوه برخورد پرسنل” بوده است.

در چهاردهمین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری که مربوط به نیمه دوم سال ۱۳۹۳ است از ۱۲۱ هزار و ۹۲۳ نفراز خریداران خودرو ، ۲۱۳۴ نمایندگی و ۱۴ شرکت عرضه کننده خودروی سواری که بیش از ۸۲ مدل خودرو را در ۳۶۹ شهر کشورعرضه نموده بودند،مصاحبه گردید و میانگین رضایت مشتریان از خودروهای سواری ۶۳۸ از ۱۰۰۰ امتیاز محاسبه گردید.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد