رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1355

صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف سوخت

عضو هیئت علمی دانشگاه طباطبایی با اشاره به مزیت استفاده از خودروهای دیزلی گفت: استفاده از این خودروها موجب کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی در محیط زیست می شود ضمن اینکه این خودروها از طول عمر بیشتری نسبت به سایر خودروهای برخوردارند.

امرالله امینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو باتوجه به عدم تولید خودروهای سبک دیزلی در کشور اظهار داشت: پایین بودن قیمت بنزین و همچنین نبود عدم تکنولوژی تولید این خودروها در داخل از جمله دلایل عدم تولید خودروهای دیزلی در ایران است این در حالی است که در دنیا همزمان با تولید هر خودروی بنزینی یک خودروی دیزلی نیز تولید می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین برای مصرف کننده به صرفه است تا از خودروی گازوئیل سوزاستفاده نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه طباطبایی با اشاره به کیفیت سوخت خودروهای دیزلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سوخت خودروهای دیزلی از کیفیت پایین برخوردار است و در این راستا باید گازوئیلی تولید کرد که دارای استاندارد باشد.

امینی همچنین به امکان تولید و استفاده از خودروهای دیزلی در ایران اشاره کرد و گفت: در ایران به دلیل گوگرد بالا در گازوئیل تولیدی استفاده از خودروهای دیزلی بسیار محدود و عمده ترین مانع برای بکارگیری این خودروها محسوب می شود در حالی که موتورهای دیزلی دارای برتری های فراوانی نسبت به دیگر موتورها هستند.

وی با اشاره به تاثیر استفاده از موتورهای دیزلی در صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف سوخت در کشور افزود: البته گازوئیلی که هم اکنون در ایران عرضه می شود به دلیل میزان سولفور بالای آن آلایندگی بسیار زیادی ایجاد می کند.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد

RSS قطعات خودرو