رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1351

عرضه محصولاتی با قیمت و مصرف رقابتی نیاز امروز بازار خودرو ایران

یک کارشناس صنعت خودرو گفت : امروز علاوه بر تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت های خودروساز باید بنیه و توان مالی خریداران خودرو نیز برای خرید محصولات داخلی تقویت شود تا شاهد خروج رکود و رونق در بازار خودرو داخلی باشیم.

رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود: متاسفانه کاهش توان مالی شرکتهای خودروساز موجب عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان و همچنین عدم بکارگیری تکنولوژی های جدید و تولید خودروهای به روز در این صنعت شده است.

وی تصریح کرد : توسعه فعالیت لیزینگ ها و ارائه تسهیلات بانکی بلند مدت در شرایط کنونی ضمن فراهم نمودن امکانات و تسهیل شرایط خرید برای متقاضیان، موجب رونق بازار خودرو و در نهایت گردش مناسب مالی در شرکتهای خودروساز خواهد شد.

وی در ادامه به لزوم تولید خودروهایی با مصرف سوخت کم و قیمت رقابتی پرداخت و اظهار داشت : مسلما تولید خودروهایی با تکنولوژی و طراحی روز دنیا و مصرف سوخت کم و از آن مهم تر قیمت مناسب رقابتی می تواند بازار و صنعت خودرو را متحول کند.

عضو گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت با توجه به توان و دانش تولید کنندگان و قطعه سازان داخلی در عرضه محصولات جدید خاطر نشان کرد : با وجود توان مهندسان و جوانان ایرانی در عرصه صنعت خودرو متاسفانه برخی از مدیران داخلی به استفاده از توان مهندسان داخلی اعتقاد چندانی ندارند و بیشتر خواستار واردات CBU و یا CKD و مونتاژکاری هستند که قطعا این گونه تفکر مستلزم بررسی بیشتر و بازنگری دیدگاه مدیران داخلی است.

رمضانی افزود : در وضعیت فعلی که قیمت سوخت افزایش یافته است قطعا تولید و طراحی خودروهای با مصرف کمتر گام مهمی در صنعت خودرو ایران خواهد بود.

وی اظهار داشت : البته برای توسعه و طراحی خودروهایی جدید مسلما نیاز است تا در در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو نیز سرمایه گذاری بیشتری شود و مراکز تحقیقاتی در صنعت خودرو فعال تر از گذشته عمل کنند.

وی تشریح کرد : البته با توجه نبود فرصت و گاها توان لازم در برخی از مراکز تحقیقاتی برای انجام تحقیقات پایه ای تبعا باید به مراکز علمی و دانشگاهی سپرده شود .

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد