رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1914

قیمت خودروهای داخلی بعد از مذاکرات هسته ای/ آیا خودرو ارزان شد؟

غلامحسین قاسمیان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی در ماه‌های گذشته  گفت: قیمت خودرو پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد.
وی افزود: از دو تا چهار ماه گذشته قیمت خودروهای وارداتی به دلیل رکود در بازار کاهش یافته و مردم منتظر نتایج مذاکرات هستند.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تصریح کرد: قیمت خودروهای وارداتی وابسته به قیمت ارز و دلار است و با توجه به این که قیمت دلار پس از نتایج مذاکرات پیش بینی می‌شود بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان و آن هم به صورت پلکانی کاهش بیابد پس شاهد کاهش قیمت خودرو نخواهیم بود.
وی ادامه داد: تغییر قیمت خودروهای داخلی نیز بستگی به تصمیم وزارت صنعت دارد.
به گفته قاسمیان قیمت خودروهای وارداتی نسبت به قبل از عید بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به این که در حال حاضر واردات خودرو صرفه اقتصادی ندارد گفت: برای واردات خودرو به کشور نزدیک به یک ماه خودرو در گمرک می‌ماند تا اجازه ترخیص به آن داده شود که این مدت زمان طولانی موجب از بین رفتن سود واردات می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر هر شخصی که دارای کارت بازرگانی است می‌تواند خودرو به کشور وارد کند و شرط خدمات پس از فروش برای واردات خودرو به کشور به درستی رعایت نمی‌شود و در حال حاضر واردات بسیاری از خودروها بدون رعایت این شرط انجام می‌شود.
قاسمیان تصریح کرد: به دلیل این که کشور ما در تحریم به سر می‌برد هیچ نمایندگی رسمی از کشورهای تولید کننده خودرو در کشور وجود ندارد و نمایندگی‌هایی هم که در کشور هستند مورد تأیید کشورهای تولید کننده نیستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر اگر شیشه خودروهای وارداتی بشکند و به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه شود می‌گویند باید صبر کنید تا شیشه ماشین را سفارش دهیم تا از دوبی فرستاده شود.
ریس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به این نکته نیز اشاره کرد که امیدواریم نمایندگی‌های رسمی خودرو در کشور ایجاد شود و در این زمینه نظر اتحادیه نیز در نظر گرفته شود تا مصرف کننده دچار مشکلات عدیده نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد