رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1361

موانع رشد کیفی خودروهای داخلی چیست؟

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : علت اصلی انتقاداتی که این روزها در خصوص کیفیت خودروها داخلی مطرح می شود عمدتا به قدیمی بودن برخی از خودروهای تولیدی در کشور باز می گردد.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان این مطلب افزود : هم اکنون برخی از مدل خودروهایی که در داخل تولید می شوند برای حداقل ۲۰ تا ۲۵ سال قبل است که این مساله موجب گردیده که برخی مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی رضایت لازم را نداشته باشند در حالی که این خودروها در زمان تولیدشان محصولات به روز و با کیفیتی بودند.

وی همچنین بخشی از مشکل کیفیت در صنعت خودرو ایران را مشکل تحریم و عدم دسترسی به سورس های اصلی تامین مواد و قطعات دانست و گفت : متاسفانه عدم تامین مواد و قطعات از سورس های اصلی در این سالها موجب گردیده که خودروسازان ناچارا به سمت تامین کنندگان چینی بروند و این مساله بر کیفیت تولیدات داخلی تاثیر گذاشته است.

وی افزود : در صورتی که مذاکرات اخیر به نتیجه رسیده و تحریم های برداشته شود انتظار می رود بخش زیادی از مشکلات در این حوزه برطرف شود ضمن اینکه با رفع تحریم ها زمینه همکاری و جوینت شدن با خودروسازان و قطعه سازان بین المللی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به مقایسه کیفیت برخی از خودروها در داخل پرداخت و گفت : در شرایطی که مطرح می شود که خودروهای داخلی از کیفیت کافی برخوردار نیستند شاهدیم که تندر ۹۰ از جمله محصولات داخلی است که ضمن اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است بلکه در مدت تولید با کمترین شکایت مشتریان مواجه بوده است.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به برخی انتقادات در خصوص نبود نظارت کافی بر کیفیت و استاندارد خودروهای داخلی خاطر نشان کرد : الیته این مساله که نظارت وجود ندارد اصلا درست نیست و همواره دستگاهها ناظر بر کیفیت و استاندارد خودروهای تولیدی نظارت دارند در حالیکه علت اصلی مشکل کیفیت ، عدم تامین مواد اولیه و قطعا از سورس های اصلی و همچنین و مدیریت بر قیمت محصول توسط شرکتهاست که موجب شده تا برخی از قطعات از کشورهایی مثل چین که قیمت کمتری دارند تامین شود تا هزینه تولید کاهش یابد.

نجفی منش افزود : درصورتی که خودروسازان بتوانند از سورس های اصلی قطعات مورد نیاز را تامین کنند و مشکل مبادلات بانکی رفع شود بخش مهمی از مشکل مطرح در کیفیت خودروها حل خواهد شد.

منبع: خبر خودرو

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد