رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1277

نقش رقابت پذیری در توسعه کیفیت و خدمات پس از فروش خودروسازان

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء خدمات پس از فروش خودروها در کشور گفت : با توجه به عدم رضایت اغلب مصرف کنندگان خودروهای داخلی از نحوه ارائه خدمات پس از فروش خودروها ، نیاز است تا خودروسازان نسبت به ارتقاء و ارائه خدمات پس از فروش بهتر حرکت های جدی تری داشته باشند.

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به عدم رقابت پذیری در میان شرکتهای خودروساز افزود : به هر میزان رقابت پذیری شرکتهای خودروساز بیشتر شود قطعا شاهد وضعیت بهتری در این صنعت به خصوص در حوزه خدمات پس از فروش خودروها خواهیم بود.

وی همچنین به مزیت رقابت پذیری در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : با افزایش رقابت پذیری در میان خودروسازان علاوه بر رشد کیفی خودروها ، خدمات پس از فروش بهتر و گسترده تری توسط شرکتهای خودروساز ارائه خواهد شد.

وی در ادامه به تاثیر سیاست های گذشته و همچنین نقش تحریم ها در جریان رقابت پذیری در صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : در صورت کسب نتیجه مثبت در مذاکرات و رفع تحریم ها ، زمینه همکاری و رقابت شرکتهای معتبر خارجی با خودروسازان داخلی فراهم خواهد شد اما شرایط کنونی و عدم رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران موجب گرایش مردم به خودروهای خارجی شده است.

وی رفع این مشکل را در توجه به کیفیت و عرضه محصولات متنوع دانست و گفت : برای رفع این مشکل ضروری است تا خودروسازان داخلی برنامه های متنوع ، به روز را در این صنعت بکار گرفته و در این راستا اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب نمایند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری و اهمیت حمایت از تولید ملی اشاره کرد و گفت : هر چند دولت در این راستا با افزایش تعرفه ها و محدودیت در واردات خودرو تا حدودی مانع از ورود خودروهای خارجی به کشور و افزایش استقبال از خودروهای داخلی شده است اما معتقدم با وجود ضرورت حمایت از تولید ملی اما استفاده از تولیدات با کیفیت و قیمت و راندمان بهتر حق مصرف کنندگان داخلی است .

دهقانی افزود : هر چند تحریم ها مانع از همکاری گسترده میان خودروسازان داخلی و شرکتهای خارجی شده است اما مسلما با رفع این موانع و توسعه همکاری ها قطعا زمینه پیشرفت بیشتر صنعت خودرو ایران فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد : چنانچه خودروسازان در جهت کاهش هزینه تولید و افزایش رقابت پذیری و رشد کیفیت اقدام نمایند علاوه بر توسعه این صنعت، سهم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را تصاحب خواهند کرد.

منبع:خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد