رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1702

گزارش سفر به اصفهان و بازدید از نمایشگاه

گزارش سفر به اصفهان و بازدید از نمایشگاه

جرأت داری از اصفهان بدون گز برگردی؟

من که نداشتم به نظرم بقیه هم همینطور؛ ۲۵ نفری مغازه رو خالی کردیم. بعضی ها چند تا جعبه گز خریدند و البته یک جعبه هم فی المجلس جهت تست مصرف شد. سفر خوبی بود. تقریباً از شش صبح همکاران به اتحادیه آمدند و حالا ساعت ۱۱:۳۰ شب داشتیم از اصفهان خارج می شدیم. سیدمهدی کاظمی و دستیارش چای آخر شب و ته ماندۀ جیرۀ تنقّلات را توزیع کردند تا نماز صبح که اول جادۀ قم بودیم همه خوابیدند.

روز چهارشنبه ساعت ۱۶، افتتاحیۀ نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان بود. هیئت بازدید کننده شامل رئیس اتحادیه و ۳ نفر از اعضای هیئت مدیره و هفت نفر عضو شورای برگزاری نمایشگاه و ۱۵ نفر از همکاران صنفی بودند، هیئتی هم از انجمن قطعه سازان شامل رئیس و ۵ نفر اعضای هیئت مدیره و چند نفر از اعضای انجمن آمده بودند. مراسم افتتاح با ۴۵ دقیقه تأخیر اجرا شد. ۱۰۸ غرفه در ۴ سالن و چند غرفه ای هم در فضای باز محصولات خود را عرضه کردند. سالن ؟ صرفاً به قطعه سازان عضو ساپکو اختصاص داشت.

قبل از شروع مراسم افتتاحیه و بازدید خبرنگاران در اتاق ستاد نمایشگاه با مسئولین نمایشگاه معادن اداره صنعت، معدن و تجارت و مسئولین ساپکو، اتحادیه و انجمن مصاحبه کردند. یکی از مهمترین سوالات این بود که چرا ایساکو در بسته بندی خود کالای بی کیفیت و غیراصلی مثلاً چینی قرار می دهد؟ مسئول حاضرگفتند من این مطلب را تکذیب می‌کنم. ما قطعات مورد تأیید و با کیفیت عرض می کنیم و با دقّت خط تولید و عرضه را کنترل می‌کنیم.غلامحسین حمزه عضو هیئت مدیره حرف قشنگی زد: اگر نظارت در گمرک، استاندارد و جاهای دیگر می شود پس این ها که در بازار می بینیم چیست؟

مهندس احمدی رئیس اتحادیه قطعه سازان اصفهان با اشاره به وجود ۱۴۰ واحد صنعتی تولیدکننده خودرو گفت: ما می توانیم تا ۸۰ درصد قطعات خودروهای داخل کشور را تأمین کنیم اما متأسفانه الان نیمی از واحدها کاملاً تعطیل شده اند و مابقی نیز با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد کار می کنند. وی افزود: ما سال گذشته نزدیک به ۵ میلیون دلار صادرات داشتیم اما چون نمی توانیم پولمان را از خرید بگیریم صادرات نیز دچار مشکل شده است.

اما حضور شرکت های عضو اتحادیه تهران پر رنگ بود، بعضی شرکت‌ها غرفه های بزرگ گرفته بودند و حتی اسپانسر نمایشگاه بودند. در مجموع حدود ؟ از اعضا به صورت غرفه دار رأساً یا از طریق نمایندۀ خود در اصفهان شرکت کرده بودند. امید است این ظرفیت عظیم صنف با همگرایی و هم‌افزایی به نتایج هرچه بالاتر و بهتر منجر شود.

اسماعیل معصومی و اعضای هیئت مدیرۀ اتحادیۀ اصفهان نیز همه را شرمنده کردند، قبل از ورود به اصفهان تماس گرفتند و با استقبال صمیمی و رسمی ایشان مواجه شدیم، ناهار را مهمان اتحادیه اصفهان بودیم و شام در رستوران مصفای ؟ به معنای ؟ مهمان رسول پیکان پور رئیس شرکت اطلس تابا ساعی نماینده شرکت ATS در ایران. در طول سفر فرصتی شد تا همکاران حرف های خود را بزند و صمیمی و دلشادگفت وگو کنند، احمد صنایع هم تا توانست لطیفه و شعر گفت. خوش گذشت جای شما خالی. ان شاء الله در سفرهای آینده. این ابیات در راه سفر به اصفهان به مناسبت نمایشگاه توسط شاعر اهل بیت حاج احمد سنائی قرائت شد:

قلم، سیگار، پوشک، مغز گردو، موبر چینی!

ملاقه، پانچ، سیفون، ملحفه، انگشتر چینی!

مگس‌کش، آفتابه، دسته بیل و دیزی سنگی!

بخاری، جالباسی، پنجره، یا که در چینی!

به هر جایی روی تنها، ببینی «مید این چاینا»

به روی قبر حتی هست سنگ مرمر چینی!

نمی‌دادند لیلی را به مجنون، گفت اینگونه:

«جهنم! می‌روم جایش، بگیرم دلبر چینی!»

کنار آب رکناباد هم با طرز مشکوکی

نشسته حافظ شیراز، دستش ساغر چینی!

نمی‌دانم چرا هرگاه مصرف می‌کنم جنسی

کنم من ذکر خیری هم ز خواهر مادر چینی!

کنار معبد بابا اگر دقت کنی بینی

جهانی معرفت عرفان کنارش کفتر چینی!

مزن دیگر تو پالنگی، به زیر پای من، آخر

بترس از سوت چینی در دهان داور چینی!

الا ترشیدگان مژده! سرآمد انتظار آخر

که وارد می‌شود فردا براتان شوهر چینی!

فقط قدری ملایم‌تر، اگر او را زدید، آخر

شود صد تکه چون شیشه، بناگه همسر چینی!

عزبهای معذب مژده‌ای هم بر شما دارم

بدون مهریه آمد براتان همسر چینی!

بحمداله ما داریم هر کجا یک دانه در مسلخ

از این رو هست نمی‌آرند برای ما خر چینی

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد