رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1313

۱۲ سال زمان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور لازم است

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره به وجود نزدیک به ۱۹۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور گفت : هم اکنون حدود ۱۹۰ هزار کامیون بالای ۲۵ سال در کشور تردد دارند که از این تعداد ۴۰ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال عمر دارند که باید نسبت به نوسازی این تعداد کامیون هر چه سریعتر اقدام شود.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با ابراز تاسف از عدم اقدام مناسب در جهت نوسازی کامیون های فرسوده افزود : چنانچه سالیانه ۲۰ هزار دستگاه کامیون جدید به ناوگان حمل و نقل بار افزوده شود حداقل ۱۲ سال زمان باید صرف شود تا کلیه کامیون های فرسوده از رده خارج و جایگزین شوند.

وی با توجه به تعداد بالای کامیون های فرسوده و زمان مورد نیاز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار ، تصریح کرد : با توجه به مشکل تامین کامیون های مناسب و مورد نیاز برای جایگزینی و آمار بالای کامیون های فرسوده نیاز است تا شرایط برای تسهیل در واردات کامیون به کشور فراهم گردد تا نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور سرعت یابد.

وی افزود : در صورتی که ستاد حمل و نقل و سوخت و دولت تسهیلاتی لازم را برای نوسازی ناوگان حمل و نفل اختصاص دهد قطعا مصرف سوخت کاهش خواهد یافت و ظرف حداقل ۲ تا ۳ سال صرفه جویی صورت گرفته از محل کاهش مصرف به دولت باز خواهد گشت و دولت نیز متضرر نخواهند گردید.

وی همچنین به تسهیلات وزارت نفت از محل کاهش واردات و صرفه جویی در مصرف گازوئیل اشاره کرد و گفت : در صورتی که این وزارتخانه تسهیلات مقرر را برای نوسازی کامیون های فرسوده ارائه کند صرفه جویی خوبی در حوزه مصرف سوخت صورت خواهد گرفت به عنوان مثال کامیون فرسوده ای حدود ۸۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد چنانچه نوسازی شود مصرف آن به ۳۵ لیتر مصرف کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور به راهکار موثر برای اسقاط خودروهای حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت : در صورتی که مجوز ورود خودرو به صاحبان خودروها اعطا شود طبعا روند اسقاط کامیون های فرسوده شرایط بهتری خواهد یافت.

خان بلوکی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۹۷ درصد کامیون ها برای رانندگان و شرکتهای حمل و نقل خودرویی یاد آورشد : در صورتی که دولت بنا دارد تا ناوگان نوسازی حمل و نقل بار را شاهد باشیم می تواند با اعطای این مجوز ورود خودرو به صاحبان خودروها این فرصت را فراهم سازد تا این روند سرعت و شدت بیشتری گیرد.

منبع:خبر خودرو

 

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد