رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1953

برنامه ریزی تولید ۴۰ هزار دستگاه خودرو سبک در شرکت زامیاد

مدیرعامل شرکت زامیاد از برنامه تولید ۴۰ هزار دستگاه خودرو سبک در این شرکت خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری در نظر داریم تا حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو سبک در زامیاد تولید نماییم که با توجه به اینکه عدم توازن در تامین کنندگان و عدم کنترل و نظارت بخشی از تامین کنندگان تلاش می شود این رقم در سال جاری محقق شود.

فریدون حمیدی ضمن اشاره به برنامه تولید شرکت زامیاد در سال جاری افزود : ارتقاء تولید و استفاده از فضای تولید از اهداف شرکت در سال جاری است .

وی در ادامه با توجه به انتشار برخی خبرها مبنی بر توقف تولید اتوبوس در زامیاد گفت : گاهاً در برخی از خبرها عنوان می شود که تولید اتوبوس در زامیاد صفر شده است. اصولاً زامیاد علاقه به تولید اتوبوس نداشته و ندارد ولی پتانسیل تولید اتوبوس را دارد ؛ زامیاد اتوبوس را در صورت سفارش گذاری تولید می کند بنابراین چنانچه مناقصه و یا سفارشی وجود داشته باشد در مناقصه نیز شرکت می کند چرا که که هم توان و پتانسیل آن را دارد که ورود کند و هم از دانش فنی و تجربه کافی برخوردار است ضمن اینکه شرکت زامیاد اتوبوس سی ان جی سوز نیز تولید کرده که شرکتهای دیگر تاکنون تولید نکرده اند.

وی تصریح کرد : البته هم اکنون مناقصه کلانی در کشور مطرح است که شرکت زامیاد نیز از بسیاری از رقبا جلوتر است به همین جهت در صورتی که در این مناقصه برنده شودمی تواند حدود حداقل۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را در سال تولید نماید.

وی گفت : البته هم اکنون ۵۰ دستگاه اتوبوس با برند اروپایی ایویکو در شرکت تولید و در پارکینگ بخش فروش قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص سهم بازار محصولات این شرکت گفت : سهم بازار خودروهای تجاری سنگین زامیاد در سال ۹۱ ، ۳٫۱ بوده که این سهم در سال ۹۲ به ۴٫۹ رسید ودر سال ۹۳ این سهم صفر شد .

مدیرعامل زامیاد همچنین در خصوص علت رشد سهم بازار این شرکت در سال ۹۲ و افت تولید آنها در سال ۹۳ گفت : در سال ۹۲ نزدیک ۳۵۰ دستگاه تریلی استرالیس تولید گردید اما در سال ۹۳ به دلیلی قطع یکباره ارتباط ایویکو این رقم به صفر رسید.

حمیدی در خصوص علت قطع یکباره ارتباط ایویکو با شرکت زامیاد خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه ایویکو در مقطعی دچار مشکل گردید این شرکت توسط شرکتهای آمریکایی خریداری شد و همین موضوع منجر به قطع همکاری با زامیاد شد اما از سال گذشته تلاش هایی برای همکاری مجدد صورت گرفت که امید است به زودی بتوانیم شاهد عرضه محصولات ایویکو باشیم.

وی در ادامه در ارتباط با تولید شاسی توسط زامیاد اظهار داشت : تولید و تامین شاسی و تولید موتور دو موضوع و چالش شرکت زامیاد است به همین منظور از سال گذشته برنامه ریزی نمودیم که در صورتی که شرکت معظم مگا موتور نتوا ند موتور مورد نیاز زامیاد را تامین کنند از منابع مطالعه شده خارجی موتور را تامین نماییم به طوری که هم اکنون نزدیک به دو تا سه هزار موتور در گمرک است تا وارد شود و چالش موجود در این بخش را پر نماییم ضمن اینکه خط تولید شاسی را نیز راه اندازی کردیم تا دغدغه موجود در این حوزه نیز برطرف گردد.

وی در ادامه به آمار تولید زامیاد در سال جاری پرداخت و گفت : هر چند در فروردین ماه حدود ۹ درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته است اما این میزان راضی کننده نیست و در نظر داریم تا با کیفیت و رشد بیشتری حرکت کنیم.

وی همچنین کسب رضایتمندی مشتریان را از جمله سیاست های زامیاد در حوزه خدمات پس از فروش اعلام کرد و گفت : هر چند در بحث فروش عمده فعالیت ها در اختیار شرکت مادر است اماهمواره فروش با چالش مواجه است و فراز و فرود های زیادی داشته و گاهاً بازار در شرایط انتظار است اما هدف گذاری کردیم تا پایان امسال ۳۵ تا ۳۶ هزار خودرو را به فروش برسانیم.

وی افزود : البته یک مقدار از این فروش ها از طریق لیزینگ و تسهیلات بوده و بخشی نیز توسط فروش آزاد و شرایط اقساطی محدود خواهد بود.

مدیر عامل زامیاد تاکید کرد : البته قسمتی از مشکلات در بخش تامین موتور است که این از سه مسیر در حال تامین و مدیریت است به طوری که بخشی از موتور دیزل مورد نیاز از خارج کشور وارد می شود همچنین طی قراردادی با شرکت موتورسازان داشته ایم چنانچه آنها نیز موتور دیزل در ایران تولید کنند از آنها هم خریداری خواهیم کرد همچنین با شرکت ایدم هم صحبت هایی شده که اگر موتورهای سبک تولید کنند از آنها خریداری شود ضمن اینکه دو پروژه هم در مگاموتور تعریف شده تا یک ارتقاء عمودی هم در مگاموتور اتفاق بیفتد که اگر اینها را بتوانیم با هم هماهنگ نماییم قطعا می توانیم ظرفیت مورد نیاز را تامین کنیم.

حمیدی همچنین در خصوص برنامه تولید در حوزه خودروهای سنگین اظهار داشت : در این حوزه پیش بینی می شود که تا پایان سال ۴۰۰ دستگاه خودرو را تولید و عرضه نماییم امیدواریم که منع و مشکلی بوجود نیاید و بتوانیم روند تولید را طی نماییم.

وی افزود : با توجه به تلاش های صورت گرفته و کسب مجوزهای لازم تامین ۳۰۰ دستگاه تریلی نیز برنامه ریزی شده تا وارد شود اما در خصوص تولید یک محصول قیمت گرا نیز برنامه ریزی شده و در حال مذاکره هستیم که این محصولی متعلق به یکی از شرکت های ایویکو است که با قطعی شدن توافقات ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده محصولات آنها هم وارد و در آبان وآذر ماه سال جاری عرضه خواهد شد که پیش بینی می شود ۱۰۰ دستگاه از این محصولات وارد شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد