رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1958

بعد از رفع تحریم ها شاهد رونق همه حوزه‌های حمل و نقل خواهیم بود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که حمل و نقل از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که توافق هسته‌ای بر آن تأثیر فراوانی بر جای خواهد گذاشت و فرصت مناسبی برای توسعه این بخش فراهم خواهد کرد، گفت: در حوزه حمل و نقل در زمان تحریم، هزینه‌های زیادی برای تأمین و تعمیر ناوگان بر اثر تحریم به ایران تحمیل شد و در واقع تأثیر مهم تحریم این بود که هزینه خدمات را بالا برد.

حامد قادر مرزی افزود: با آغاز عملیات اجرایی بعد از تحریم شاهد رونق در همه حوزه‌های حمل و نقل خواهیم بود و برای استفاده از فضای مساعد دوران پس از تحریم، باید صنایع داخلی که در دوران تحریم شکل گرفته به حدی تقویت شوند که تولید داخلی با بازارهای جهانی قابل رقابت باشد.

وی با اشاره به این که البته باید مسئولان توجه کنند که لزومی ندارد ایران در همه چیز تولید کننده باشد، اظهار کرد: این موضوع غیر ممکن است و هیچ کشوری در دنیا همه چیز را تولید نمی‌کند و به جای آن باید وارد حوزه‌های تخصصی حمل و نقل شویم و خود را در آن حوزه‌ها تقویت کنیم تا از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری شود.

قادر مرزی با بیان این که اگر مدیران بخش صنعت، دلسوز صنعت حمل و نقل هستند باید انحصار را از تولیدات داخلی    بر دارند، تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا وارد بازار تجارت جهانی شویم و حذف عوارض گمرکی از اقتضائات و ملزومات این مهم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ارتقای صنایع داخلی خاطرنشان کرد: صنایع داخلی باید برای رقابتی شدن آماده شده و در حد استانداردهای جهانی ظاهر شوند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد