رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1941

تلاش خودروسازان اروپایی برای جذب بازار ۳۰۰ میلیونی ایران و منطقه

رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به مذاکرات اخیر هیات آلمانی با ایران گفت : انتظار می رود با توجه به تمایل شرکتهای آلمانی برای همکاری با صنعت خودرو ایران ، این روند به سرمایه گذاری مشترک منتج شده و ایران تنها بازاری برای فروش محصولات آلمانی نباشد.

محمد باقر رجال در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در حال حاضر جزئیات مذاکرات و برنامه های شرکتهای آلمانی برای همکاری با خودروسازان و قطعه سازان روشن نیست.

وی اظهار داشت : خوشبختانه در چند ماه اخیر حرکت های خوبی در راستای حضور هیات های اروپایی برای مذاکره با ایران صورت گرفته است به طوری که پس از اعلام توافق اخیر نیز شاهد حضور هیات بزرگی از کشور آلمان به ایران بودیم که این اتفاق حاکی از تمایل شرکتهای آلمانی برای همکاری مشترک با صنعت خودرو ایران است.

وی تصریح کرد : تاکنون بسیاری از شرکتهای اروپایی برای حضور در بازار ایران اعلام آمادگی کردند اما اینکه نتیجه این آمد و شدها چه خواهد شد در حاضر هر گونه اظهار نظر بسیار زود است.

وی تاکید کرد : پس از حضور هیات بزرگ آلمانی در ایران ، هیاتی نیز به ریاست وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای شرکت های دراجلاسی بسیار مهم و مذاکرات اقتصادی ، تجاری و صنعتی به وین سفر کردند.

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد : قطعا یکی از نکاتی که در جریان مذاکره با شرکتهای آلمانی باید مورد توجه مسئولان صنعت خودرو و خودروسازان باشد تلاش برای همکاری مشترک در حوزه تولید و سرمایه گذاری شرکتهای آلمانی در صنعت خودرو ایران است.

رجال افزود : در صورت همکاری مشترک و سرمایه گذاری شرکتهای آلمانی که جزء بالاترین شرکتها به لحاظ کیفیت در تولید در حوزه خودروسازی در دنیاست , قطعا صنعت خودرو ایران رشد و توسعه بسیار خوبی را کسب خواهد کرد.

وی اظهار داشت : با توجه به نظر بسیاری از شرکتهای خارجی مبنی بر بازار ۳۰۰ میلیونی ایران در منطقه ، بنابراین هر گونه همکاری شرکتهای اروپایی با ایران نه تنها موجب جذب بازار ایران ، بلکه بازار ۳۰۰ میلیونی منطقه خاورمیانه را به دست خواهند آورد.

وی با توجه به همکاری ایران با شرکتهای فرانسوی مثل پژو و رنو گفت : البته همکاری با شرکتهای آلمانی با توجه به تکنولوژی بالایی که این شرکتها در صنعت خودرو دارد اصلا قابل با همکاری با شرکتهای فرانسوی نیست و به لحاظ کیفیت در تولید شرکتهای آلمانی با شرکتهای فرانسوی فاصله زیادی دارند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد