رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2302

جلوگیری از ورود خودروهای لوکس با تمرکز بر افزایش کیفیت تولیدات داخل

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بهبود جریان واردات خودروهای لوکس به کشور گفت: برای سامان بخشیدن به این وضعیت باید ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی روند صعودی به خود بگیرد.

علی محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن اشاره به تعرفه بالای واردات خودرو اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا بازار خودرو در داخل رقابتی شده و خودروهای متنوعی که از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردارند ، در کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه خودروهای لوکس تنها نیاز ۴۰ درصد از جامعه را پاسخگو است افزود: البته واردات خودروهای گران قیمت علاوه بر داشتن کیفیت بالا ، دارای نوعی امتیاز اجتماعی است اما به منظور جلوگیری از ورود آن ها به کشور باید تولید خودروهایی باکیفیت بالا که خدمات پس از فروش آن نیز در داخل کشور وجود دارد در داخل توسعه یابد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمدزایی دولت از طریق واردات خودرو خاطرنشان کرد: دولت باید از طریق اخذ مالیات بر فروش ، مالیات بر واردات را جبران کند و نباید به انگیزه و بهانه حمایت تولید و اقتصاد داخلی به دنبال کسب درآمد از طریق تعرفه بالای خودروهای خارجی باشد.

احمدی با اشاره به تاثیر شرایط پسا تحریم بر حوزه صنعت خودرو گفت: با لغو تحریم ها فضا برای ورود خودروسازان جدید باز شده که در این راستا میزان عرضه افزایش خواهد یافت و موجب ایجاد فضای امن و از بین رفتن وضعیت تورمی در بازار داخل خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرایط پسا تحریم کمک می کند که خودروسازان و قطعه سازان مشکلات گذشته را نداشته و به راحتی به قطعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند همچنین موجب کاهش و ثبات در قیمت خودرو خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت خودرو و افزایش کیفیت موجب توسعه صنعت خودرو در داخل خواهد شد البته در این راستا باید با خودروسازان و شرکای بسیاری در صنعت خودرو ارتباط برقرار شود.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد