رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2210

عملکرد شهرداری تهران در ارتقای فرهنگ ترافیکی آمار تصادفات سرویس مدارس را صفر کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران به صفر رسیدن آمار بروز حوادث ناگوار سرویس مدارس در سال های گذشته را ماحصل مشارکتی همه جانبه از سوی دستگاه های ذی صلاح دانست و گفت: شهرداری تهران با ورود به بحث سرویس مدارس، توانست استانداردسازی هایی انجام دهد که امروز منجر به حذف آمار تصادفات در سرویس مدارس شده است.

اسفندیار چهاربند با تاکید بر اینکه اعمال محدودسازی ها در بروز هرگونه اقدام غیرقانونی در سرویس مدارس از عملکرد خوب و اثرگذار شهرداری و معاونت حمل و نقل و سازمان های مربوطه است، تصریح کرد: چه ایجاد تسهیلات در زمینه قانون تردد زوج و فرد سرویس مدارس و چه ارائه تسهیلات به دانش آموزان استثنایی، از جمله خدماتی است که سبب شده امروز سرویس مدارس استان تهران از استانداردهای خوبی برخوردار شود.

وی با یاآوری اینکه شهروندان نیز در پی تعاملات بین بخشی خدمات بهتری دریافت می کنند، متذکر شد: برنامه هایی که در سال های اخیر از سوی شهرداری در زمینه استانداردسازی رانندگی در تهران انجام شده، سبب شده به طور کلی فرهنگ استفاده از سرویس مدارس ارتقا یابد و ماحصل آن نیز حذف آمار تصادفات در سرویس مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینکه با ارتقای فرهنگ استفاده از سرویس مدارس شاهد هستیم که انتظارات والدین نیز افزایش یافته است، افزود: از یک سو نظارت ها هم بیشتر شده و هم کیفی تر و از سوی دیگر مدیران مدارس نیز با دقت و توجه بیشتری اقدام به بکارگیری پیمانکاران و رانندگان و وسایل حمل و نقل استانداری می کنند که از سوی شهرداری مورد تائید باشند.

چهاربند بروز این حساسیت را ناشی از ارتقا فرهنگ ترافیک و حمل و نقل در استان تهران دانست و یادآور شد: حذف آمار تصادفات در سرویس مدارس حاصل یک تلاش جمعی است. هرچند که تلاش ها و فعالیت های شهرداری به قدری موثر بوده که امروز ارائه این خدمات بدون نظارت و مشارکت این تهاد اجتماعی، امکان پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران تقویت و رشد همکاری والدین با مدارس در الزام به کارگیری خودروهایی که از سوی شهرداری مورد تائید هستند را نیز یکی از ضروریات آغاز به کار سرویس های مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهایی که از سوی شهرداری تهران در سرویس مدارس مورد تاکید قرار گرفته، نکته کلیدی پیشگیری از وقوع حوادث ناخوشایند و ناگوار است. از همین رو این وظیفه والدین است که مدارس را ملزم به رعایت این استانداردها کنند.l

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد