رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2042

نظارت مستمر بر استاندارد ها و شاخص های تولید خودرو

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: استاندارد ها و شاخص های مورد انتظار برای تولید انواع خودرو در قوانین و آیین نامه های مرتبط مشخص شده و رعایت آنها در محصولات عرضه شده، الزامی است.

امیر حسین قناتی افزود: این موضوع ازجانب مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.

قناتی اضافه کرد: یکی از قواعد و معیارهای ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل ، استانداردهای ایمنی و کیفی است که مطابق استانداردهای روز اتحادیه اروپا (شامل۵۵ سرفصل) ازجانب سازمان ملی استاندارد کنترل می شود.

وی تصریح کرد: فرایند تطابق تولید (COP) با محصول نمونه اولیه (TA) نیز بصورت مستمر پایش می شود تا در این زمینه و در این فرآیند نزول از معیارهای کیفی اولیه محصول اتفاق نیفتد.

به گفته مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر استانداردهای آلایندگی انواع خودرو نظارت مستمر دارد و در صورت مغایرت هریک از محصولات با استاندارد های مصوب ، اقدام به توقف شماره گذاری می کند.

وی همچنین اعلام کرد: به طور مستمر ارزشیابی محصول نیز ، با انجام آزمون ، وفق استاندارد های ذکر شده با تمرکز بر ایرادات عملکردی و همچنین رعایت میزان آلایندگی و معیار مصرف سوخت منطبق با استاندارد آلایندگی صورت می گیرد.

قناتی همچنین از کاهش ۶۸ درصدی واردت خودرو طبق آمار گمرک و در۲ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد