رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2299

وضعیت نامطلوب اتوبوسرانی تهران چشم انتظار اعتبارات دولتی است

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران در حاشیه مراسم سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران ۱۸۸۸، در رابطه با اقدامات اخیر صورت گرفته در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت عنوان کرد: مدل جدیدی از حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوسرانی از ابتدای خرداد ماه سال جاری در ۳۰ خط به اجرا در آمده است که اساس این طرح بر مبنای پیمایش اتوبوس و تعداد مسافران در نظر گرفته شده است.

سنندجی با اشاره به افزایش شاخص های ایمنی و عملکردی در این طرح اظهار داشت: با اجرای این طرح میزان رضایتمندی مردم از خدمات حمل و نقل عمومی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم با روش های کارآمد و مناسب به حل و فصل مشکلات دیگر شهروندان از جمله تاخیر در ورود اتوبوس ها به ایستگاه، کمبود اتوبوس ها به ویژه در روزهای تعطیل و مشکلات فنی ایستگاه ها بپردازیم.

وی همچنین در رابطه با روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران اذعان داشت: طبق مصوبه دولت محترم اتوبوس هایی که عمر بالای ۸ سال دارند فرسوده و از رده خارج محسوب می شوند و بر این اساس به جرات می توان گفت در حال حاضر حداقل نیمی از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و متاسفانه اعتبارات کافی برای نوسازی این تعداد اتوبوس در دسترس نیست.

وی افزود: خروج اتوبوس های فرسوده ناوگان با جایگزینی و نوسازی همراه نیست و صرفا اتوبوس هایی با عمر بالای ۱۲ سال که دیگر قابل استفاده و نوسازی نیستند از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شده اند.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی پایتخت می بایست ۹ هزار دستگاه اتوبوس فعال داشته باشد، اظهار داشت: شهرداری تهران با ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۳ و ۲۰۰ دستگاه در سال جاری گام موثری را در جهت ارتقای کیفیت خدمات و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران برداشته است.

وی افزود: اما با این وجود رقم بالای اتوبوس های فرسوده پایتخت هنوز هم یکی از اساسی ترین مشکلات خدمات حمل و نقل عمومی به شمار می رود که در نگاهی واقع بینانه در شرایط نامطلوبی به سر می برد.

پیمان سنندجی در پایان از برنامه های در شرف اجرای اتوبوسرانی تهران سخن به میان آورد و گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوسی که در سال جاری از طریق شهرداری خریداری شده است پس از طی مراحل ترخیص می تواند بخشی از مشکلات ناوگان به ویژه در خط ۷ اتوبوسرانی را برطرف نماید، علاوه بر آن اعلام صوتی ایستگاه ها در داخل اتوبوس ها از جمله برنامه هایی است که در جهت تقویت کیفیت ارائه خدمات به شهروندان تا پایان سال جاری به مرحله اجرا خواهد رسید.

منبع: خبر خودرو

 

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد