رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1982

پارس تندر بالاترین رضایت مشتریان از کیفیت خودروها را از آن خود کرد

براساس نتایج آخرین نظرسنجی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) از مشتریان خودروهای سواری، رضایت مشتریان از کیفیت خودروها در شش ماهه دوم سال ۹۳ نسبت به نیمه اول سال ۹۳ تغییری نداشته است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری را در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۳ با نظرسنجی از ۳۹هزار و ۶۷۵ نفر از مشتریان ۵۶ نوع خودرو سواری و در سه ماهه اول مالکیت و با پیمایش کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر، انجام داده است به طوری که براساس ارزیابی صورت گرفته میانگین رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای سواری در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۳ عدد ۶۵۳ محاسبه و اعلام شده است.

براین اساس رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها در ۶ دسته مختلف قیمتی انجام شده است به طوری که محاسبات بیانگر آن است که با هر تغییر در دسته قیمتی خودروها (افزایش ۲۵۰ میلیون ریالی قیمت خودروها)، رضایتمندی مشتریان با نرخ ۴٫۲ درصدی افزایش می یابد.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته شاخص رضایتمندی مشتریان یکی از ابزارهایی است که مشتریان با استفاده از آن در خصوص خرید محصول مورد علاقه خود در کلاس قیمتی مورد نظر تصمیم گیری می کنند بر همین اساس در در ایران گزارش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل و وارداتی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از سال ۱۳۸۷ به صورت شش ماهه ارائه و براساس رضایت مشتریان از فاکتورهای مجموعه تعلیق و انتقال قدرت، مجموعه نیرو محرکه و سوخت رسانی ، تهویه مطبوع و وسایل برقی، ایمنی ، بدنه اندازه گیری می شود.

بیشترین تعداد خودروی نظرسنجی شده در دسته قیمتی خودروهای بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان بوده که شامل ۱۹ خودرو می شود مصرف کنندگان در سه ماهه اول مالکیت خود بر این خودروها بیشترین رضایت را از کیفیت پارس تندر شرکت پارس خودرو را داشته اند به طوری که این خودرو ۷۳۳ امتیاز در مقیاس ۱۰۰۰ را از آن خود کرده است پس از پارس تندر، تندر ۹۰ پارس خودرو با ۷۳۱ امتیاز، و بعد از آن تندر ۹۰ ایران خودرو با ۷۲۹ امتیاز و تندر ۹۰ اتوماتیک با ۷۱۱ امتیاز، جک جی ۵ کرمان موتور با ۷۰۵ امتیاز ، پژو ۲۰۶ صندوق دار ایران خودرو با امتیاز ۶۹۵ و ام وی ام ۵۳۰ مدیران خودرو با ۶۹۰ امتیاز به ترتیب جایگاه دوم تا هفتم رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها در این رده قیمتی را از آن خود کرده اند.

در گروه ارزان ترین خودروهای موجود در بازار که شامل خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان می شوند نیز ام وی ام ۱۱۰، با ۶۶۷ امتیاز در مقیاس ۱۰۰۰ بیشترین رضایتمندی مشتریان از این رده قیمتی را از آن خود کرد پس از آن تیبا و سایپا۱۳۲ به ترتیب با ۶۳۴ و ۶۲۳ امتیاز توانسته اند نسبت به هم گروهی های خود نظر مشتریان را در خصوص کیفیت به خود جلب کنند.

در ارزیانی و نظرسنجی مشتریان از کیفیت خودروها در گروه قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان نیز به ترتیب خودروهای کیا پیکانتو ، کیا سراتو( دستی)، سابرینا، ولکسc30 ،آریو s300 ،جک جی۵ اتومات ، ام وی ام x33 و لیفان x60 با ۷۶۴ ، ۷۵۵ ، ۷۲۲ ، ۷۰۵ ، ۶۹۵ ، ۶۹۴ ، ۶۹۳ و ۶۶۸ به ترتیب بیشترین امتیاز ها اژرا از آن خود کردند.

همچنین در نظرسنجی خودروهای بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودروهای رنو فلوئنس دنده ای ، میتسوبیشی لنسر۱۶۰۰ ، کیاسراتو اتومات و ام جی ۳۵۰ بیشترین امتیاز را رضایتمندی مشتریان را در این رده قیمتی کسب کردند.

ضمن اینکه در دسته خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان با ام جی۶ با ۷۶۱امتیاز، سوزوکی گراند ویتارا با ۷۵۹ امتیاز تنها خودرویی هستند که در این رده قیمتی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و توانسته اند به ترتیب نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

براساس این گزارش مصرف کنندگان در رده قیمتی بالای ۱۲۵ میلیون تومان از خودروهای بی ام و۵۲۸ ،جولیتا، کیا اپتیما ، هیوندا سوناتا رنو کولیوس و کیا سراتو نسبت به سایر خودرو های هم قیمت خود رضایت بیشتری داشته اند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد