رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2548

آیا بازار خودرو تکان می خورد؟

[box type=”shadow” align=”aligncenter” width=”80%” ]همه برای قیمت خودرو هر روز خواب های تازه ای می بینند، خودرو سازان و دولت بر ثبات یا حتی افزایش قیمت خودرو پا فشاری می کنند. اما مردم و رسانه ها نظر دیگری دارند.[/box]

امروز (۱۵ شهریور) سایت اقتصاد آنلاین با تیتر

بازار خودرو به تکاپو افتاد

از کاهش قیمت خودرو های وارداتی خبر داد. با این خبر پیش بینی کرد،  بازار داخلی در آینده ای نه چندان دور تکانی به خود می دهد.
[box type=”shadow” ]در حالی که شبکه های اجتماعی با وجود عذرخواهی نعمت زاده همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و از خرید خودرو، خودداری می کنند،برخی خودروسازان به دنبال شرایط جدیدی برای فروش محصولات خود هستند.[/box]

یک روز بعد از عذرخواهی رسمی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت که از مواضع گذشته خود درباره خرید خودرو داخلی عقب نشینی کرد،به نظرمی رسید که بازار خودرو تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرد.حال آنکه گزارش های میدانی  از بازار خرید و فروش خودرو حاکی است که با وجود نزدیک شدن به آخرین روزهای دور پایانی مسافرت های تابستانی،بازار خرید و فروش همچنان راکد است.

یک فروشنده خودرو در خیابان کارگر می گوید:بازار خرید و فروش خودرو از ابتدای تابستان در رکود نسبی بود، اما با مطرح شدن کمپین نخریدن خودرو خرید و فروش خودرو کاملا راکد شد.به طوری که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه ۳ الی ۵ خودرو معامله می شد،۱۵ روز است که هیچ معامله ای صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه رکود در بازار خودرو فقط مربوط به خودروهای داخلی نیست،تصریح کرد:رکود در بازار خودرو،سبب شده تا خرید و فروش خودروهای خارجی هم به سختی صورت بگیرد.

آیا این پیش بینی تحقق میابد؟

با این خبر ها و پیش بینی ها که هر روز از سایت ها بیرون می آید واقعا معلوم نیست که چه رقم خواهد خود.
خیلی ها کمر بسته اند تا قیمت خودروی داخلی بشکند اما خودرو سازان هم در کم نکردن قیمت خودرو های خود پافشاری دارند. این که در این میان برنده نهایی کیست، اگر نخواهیم خوش بین باشیم باید بگوییم مثل تمامی دفعات قبل، با حمایت دولت باز هم این مردم هستند که بار ناتوانی های مدیریتی را بر دوش خواهد کشید و خودروی گران، بی کیفت و از مد افتاده را می خرند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد