رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2489

غارها ظرفیت پنهان منابع زیر زمینی

گردشگری ومنابع آبهای زیرزمینی

جواد نظام دوست متولد ۱۳۴۰ مشهد ازهمکاران نسبتا قدیمی صنف می باشد او دررسته راهسازی و ازسال ۱۳۶۱ بطورمستقل مشغول فعالیت می باشد.

نکته قابل ذکر علاقه مندی ایشان به کوهنوردی و رشته های وابسته مانند صخره نوردی  وغارنوردی می باشد . نامبرده سوابق زیادی در صعود قلل مهم کشور و صعود از صخره ها و دیواره های مطرح ایران را درکارنامه ورزشی اش دارد ، از او که دارای مدرک مربیگری صخره نوردی و مربیگری غارنوردی می باشد درشماره های گذشته یاد کرده بودیم اما باخبرشدیم که در یکی دوهفته اخیر ایشان مورد تشویق ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است .
غارنوردی و غارشناسی دغدغه جدید ایشان هست و علاقه ایشان به غارنوردی باعث شده دربنیان گزاری نخستین انجمن تخصصی غاروغارشناسی همت نموده و با جمعی از کارشناسان این رشته اقدام به تاسیس انجمن غاروغارشناسی ایرانیان بنماید .
او که پس از تاسیس این سازمان مردم نهاد  دو دوره درمسئولیت  ریاست  هیات مدیره آن فعالیت نموده است . اخیرا بخاطر زحمات و تلاشش درخصوص حفاظت از غارها و ارائه طرح های شاخص بهره برداری پایدار از غارها، موفق به اخذ بالاترین جایزه ملی محیط  زیست گردید .
آنطور که اخیرا درخبرها آمده بود انجمن غار وغارشناسی ایرانیان پاداش شش سال تلاش پیاپی درخصوص شناسایی ، ثبت ، نقشه برداری و حفاظت ازغارها را دردهمین دوره جایزه ملی محیط زیست از دست بالاترین مقام اجرایی کشور دریافت کرد.
در این مراسم انجمن غار وغارشناسی ایرانیان به انتخاب هیات داوران به عنوان رتبه اول در بخش سازمانهای مردم نهاد برگزیده شده وجایزه ویژه ، لوح تقدیر و تندیس دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست از سوی دکتر روحانی ریاست محترم جمهور به جواد نظام دوست رئیس  هیات مدیره این انجمن اعطا شد.
در این مراسم ۱۰ تندیس و ۸ لوح تقدیر به برگزیدگانی که در زمینه حفظ طبیعت و محیط زیست کشور فعالیت های شاخصی انجام داده اند، اهدا شد.برگزیدگان در چهار گروه ۱ – متخصصین، ۲ – اشخاص حقوقی، ۳ – سازمان های مردم نهاد  ۴ – سایر اشخاص، تقسیم بندی و توسط هیئت داوران ارزیابی شدند.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد