رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2423

هیوندای، کیا یا ساینگ یانگ، کدام به ایران می آیند؟

هیوندای، کیا، ساینگ یانگ

پیشنهاد ایران به شرکای کره ای برای راه اندازی خط تولید خودرو و لوازم خانگی در ایران

افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت می گوید: کره ای ها بیایند و در ایران خط تولید راه اندازی کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت پیشنهاد راه‌اندازی خط تولید خودرو و لوازم خانگی مطرح کره‌ای در ایران را ارائه و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک این خواسته ایران محقق شود.

به گزارش یدمی رسانه به نقل از ایسنا، ولی‌الله افخمی‌راد – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در دیدار با معاون وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۴ حجم تجارت ایران و کره جنوبی ۲/۴ دهم میلیارد دلار بوده که سهم عمده آن مربوط به واردات ایران از کره است.

وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت کالاهای کره‌ای در ذهن مردم ایران، پیشنهاد مشارکت دو کشور برای راه‌اندازی خط تولید برندهای مطرح کره‌ای در زمینه لوازم خانگی و قطعات خودرو در داخل کشور را ارائه کرد و گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در ایران تولید می‌شود که باید به مرز سه میلیون دستگاه برسد. ما آمادگی داریم که در زمینه ساخت قطعات یا تولید خودرو به صورت مشترک در داخل ایران اقدام کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به پیشرو بودن کره در برخی از رشته‌های صنعتی یادآور شد: ایران با توجه به تحریم‌های اقتصادی در برخی موارد نتوانسته به پیشرفت‌های مورد نظر برسد. اکنون رویکرد ما این است که کاستی و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌های صنعتی از جمله تولید لوازم خانگی و خودرو با تکنولوژی روز دنیا فاصله داریم، خاطرنشان کرد: فاصله ایران با کشورهای توسعه یافته در صنایع پیشرفته با فناوری بالا نسبت به برخی رشته‌های صنعتی مانند تولید لوازم خانگی و خودرو کمتر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بستر مناسب قانونی حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: در رشته‌های نفت و گاز، پتروشیمی، خودرو، صنایع معدنی، فولاد و نانوتکنولوژی آمادگی همکاری مشترک برای توسعه صنایع دو کشور را داریم.

حالا اگر خودرو سازان کره ای به ایران بیایند، عرصه برای تولید کنندگاه داخلی قطعات و لوازم داخلی چگونه خواهد شد؟

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد