رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3106

بی پولی خودروسازان خطر بیکاری کارگران

برخی کارگران قطعه‌ساز خودرو درباره پرداخت نشدن پول قطعه ساخته‌ شده از سوی خودروسازان و خطر بیکاری و اخراج کارگران هشدار دادند.
گرچه یک سال از تهیه بسته خروج غیر تورمی از رکود می‌گذرد، اما رکود همچنان در بازارهای مختلف به چشم می‌خود.
انباشت خودرو در انبار که به دلیل نبود قدرت خرید مردم باعث کاهش تولید و در نتیجه کاهش تقاضای قطعه از سوی خودروسازان شده است.

تعدای از کارگران قطعه سازی اعلام کردند: چند ماهی است که تمامی کارخانجات قطعه ساز مرتبط با صنعت خودرو سازی در مشهد نتوانسته‌اند مطالبات خود را از شرکت های تامین کننده ایران خودرو (شرکت ساپکو) و سایپا (شرکت سازه گستر) دریافت نمایند و آنها اظهار می‌کنند، پولی برای پرداخت نداریم و بروید وام بگیرید.

این امر باعث شده است تا خیلی از کارگران شرکت‌های قطعه ساز تعدیل شده و بقیه نیز به دلیل عدم پرداخت حقوق دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند که این امر باعث بروز مشکلات فراوانی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد که عواقب آنها به مراتب برای جامعه هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.

به همین دلیل اغلب شرکت ها در هفته چند روز کاری تعطیل هستند و به همین دلیل در برخی از کارخانه‌ها اعتراض کارگری انجام شده است، ولی متاسفانه کجاست چشم بینا و گوش شنوا.

ایران خودرو تهران با وجود این همه بدهی ایران خودرو به شرکت های قطعه سازی، حاضر نیست حتی از کوچکترین مزایایی که به کلیه پرسنلش می دهد، کوتاه بیاید (حال پاداش های چند میلیونی برخی مدیران بماند) نمونه آخر آن مربوط می شود به پرداخت مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به کلیه پرسنل ایران خودرو تهران بابت تعطیلات تابستانی ایران خودرو در هفته آخر مرداد ۹۴!

کارگران قطعه سازی خواسته‌اند، جهت رفع این بحران هر اقدام عاجلی از جمله کاهش نرخ سود بانکی که بتواند وضع کشور را از رکود و بحران نجات دهد، اجرا شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد