رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=1935

تجمیع قطعه سازان کوچک بستری برای ورود به بازار های جهانی

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت : بدهی خودروسازان و قطعه سازان به دلیل بهره بالای تسهیلات روز به روز در حال افزایش است و باید دولت برای این مساله اقدامی انجام دهد.

ابوالقاسم آروند در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، بااشاره به افزایش بدهی شرکتها بر لروم اتخاذ سیاست بخشودگی و استمهال بدهی قطعه سازان تاکید کرد و افزود : دولت باید با اتخاذ سیاست هایی همچون بخشودگی و استمهال بدهی از واحدهای تولیدی و قطعه سازی حمایت نماید.

وی تصریح کرد : متاسفانه هر روز بار روانی بدهی های بانکی بر واحدهای تولیدی و قطعه سازی بیشتر می شود.

وی در ادامه رشد تولید خودرو در سال جاری در کاهش بار مالی قطعه سازان موثر دانست و اظهار داشت : البته رشد تولید خودرو در سال جاری و به دنبال آن افزایش تولید قطعات در بهبود شرایط قطعه سازان تاثیر گذاشته است اما همچنان مشکلات نقدینگی شرکتهای خودروساز تداوم دارد.

وی همچنین با توجه به اوضاع نقدینگی قطعه سازان خاطر نشان کرد : با توجه به بهبود مطالبات قطعه سازان در سال جاری نسبت به سال گذشته و رفع بخشی از مشکل نقدینگی شرکتها طبعا این موضوع بر رشد تولید قطعه سازان تاثیر گذاشته است که با رفع کامل مشکل نقدینگی شرکتها قطعا ۱۰۰ درصد افزایش تولید در شرکتها را شاهد خواهیم بود.

رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی تصریح کرد : امروز خودروسازان باید به دنبال تولید خودروهای قابل رقابت به لحاظ تکنولوژی ، زیبایی و کیفیت و متناسب با تکنولوژی روز اروپا و آسیا باشند .

آروند افزود : در شرایط فعلی باید تنوع موجود در برخی شرکتهای خارجی سرلوحه فعالیت خودروسازان داخلی قرار گرفته و با تولید و تنوع بخشی در تولیدات داخلی شرایط قابل رقابتی را با خودروسازان دنیا کسب کنند.

وی همچنین ادغام واحدهای قطعه سازی به عنوان راهکاری موثر برای مشکلات موجود قطعه سازان ذکر کرد و گفت : چنانچه قطعه سازان کوچک با یکدیگر ادغام و تشکیل یک هلدینگ دهند وضعیت تولید و نقدینگی در این صنعت تا حدودی زیادی بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به مزیت ادغام قطعه سازان اظهار داشت : با ادغام و تجمیع قطعه سازان کوچک علاوه بر کاهش هزینه در شرکتهای قطعه ساز بستر مناسبی برای ورود قطعه سازان به بازار های جهانی فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد : هر گونه ادغام قطعه سازان ضمن کاهش هزینه تولید ، ورود به بازار های فعلی را برای قطعه سازان سهل تر خواهد کرد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد