رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2806

دلایل کاهش صادرات و تعیین نرخ ارز

بسم الله الرحمن الرّحیم

یکی از دلایل کاهش صادرات ، انتظار فعلی فعالان تجاری و تردید در تعین نرخ ارز است که البته این موضوع با توجه به تلاش دولت برای یکسان سازی نرخ ارز رو به بهبود است، بطوری که نرخ دلار در بودجه حدود ۳۱۰۰ تومان پیشنهاد شده است. به اعتقاد کارشناسان بازرگانی این رقم منطقی و متعادل است. فعالان اقتصادی بسیار امیدوارند سال آینده ارز تک نرخی باشد و به این سیاست دولت چراغ سبز نشان داده اند، چرا که نتیجه مذاکرات در سال آینده به طور کامل  به ثمر می نشیند و اوضاع تجاری و صنعتی کشور بهبود می یابد.

رئیس سازمان توسعه تجارت، آقای والی الله افخمی راد معتقد است به ارز حاصل از صادرات باید مثل یک کالا نگاه شود و قیمت گذاری بر اساس این رویکرد در نظام بازار انجام شود.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات آقای سید کمال سید علی تاکید دارد نرخ ارز را باید بازار تعیین کند. دولت و بانک مرکزی باید تلاش کنند نرخ مبادله ای به نرخ آزاد نزدیک شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه آقای اسدالله عسگر اولادی دلار ۳۱۰۰ تومانی پیش بینی شده در بودجه ۹۵ را زمانی تاًثیر گذار می داند که محدودیت ها و تحریم های بین المللی برداشته شود.

رئیس ستاد پسا تحریم اتاق بازرگانی تهران آقای ابراهیم بهادرانی نرخ دلار ۳۱۰۰ تومانی را برای سال آینده معقول و نوع تخصیص ارز دولتی را مهم می داند، بطوری که باید به سرمایه گذاری ها تزریق گردد

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران آقای محمد لاهوتی نرخ دلار ۳۱۰۰ تومانی را واقعی و این نرخ را برای محاسبات هزینه های جاری کافی می داند. اما برای تک نرخی شدن ارز مناسب نمی داند.

مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت آقای محمدرضا بهرامن پاسخگویی نرخ ارز به نیاز جامعه را اصل می گیرد و بیان می دارد که ارز دولتی باید صرف توسعه ی تولید و تولید کالاهای صادرات گرا شود.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد