رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=2979

ماشین آلات و لوازم یدکی نامرغوب چین

نمایشگاه اصفهان

به نقل از ایسنا:

‌رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران گفت:

متاسفانه با واردات ماشین آلات و قطعات از چین، ثروت و سرمایه کشور را تلف کرده‌ایم،

چرا که کیفیت و دوام اجناس ساخت آن کشور‌ در حد استانداردهای معتبر جهانی نیست.

‌علی اکبر بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، در حاشیه مراسم افتتاح دومین نماشیگاه تخصصی صنعت دیزل- خودرو، قطعات و ماشین آلات اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند برای نشان دادن توانمندی تولید کنندگان داخلی مفید باشد و به دنبال آن حمایت از قطعه سازان و صنعتگران این عرصه رونق اشتغال را به دنبال دارد.

‌وی افزود: در نمایشگاه قبلی یعنی ماشین آلات معدن و راهسازی، شاهد حضور ۸۵ درصدی شرکت‌های چینی بودیم که البته در این نمایشگاه نیز شرکت‌های این کشور حضور قوی دارند در حالی که باید از سازندگان داخلی و برندهای معتبر جهانی بیشتر دعوت شوند.

رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی و ماشین آلات تهران خاطر نشان کرد: به واسطه شرایط خاص در سال‌های اخیر ارتباط ایران با بخشی از جهان قطع شد و به ناچار به سمت تجارت به کشور چین روی آوردیم که متاسفانه این امر سیل واردات قطعات، ابزار و ماشین آلات از این کشور که دارای کیفیت پایین است را رقم زد.

بخشی تاکید کرد: متاسفانه با واردات ماشین آلات و قطعات از چین ثروت و سرمایه کشور را تلف کرده‌ایم، چرا که اجناس ساخت آن کشور، استاندارد و کیفیتی پایین‌تر از شرکت‌های اروپا و آمریکایی دارند و عمر مفید یک کامیون چینی ۱۰ سال ولی یک کامیون آمریکایی ۳۰ سال دوام دارد.

وی با بیان اینکه دوران پساتحریم را باید خوب مدیریت کرد تا مشکلات رفع شود، ادامه داد: البته قطعه سازان سبک و سنگین کشور نیز با انواع معضلات در ساخت و تولید مواجه هستند که باید از طرف دولت حمایت شوند.

هم‌چنین یک نماینده فروش خودورهای سنگین حاضر در نمایشگاه به ایسنا- منطقه اصفهان، گفت: از سال گذشته تا کنون به دلایل گوناگون اقتصادی حدود ۸۰ درصد کار راهسازی و عمران در استان و کشور افت کرده است که به دنبال آن فروش خودروهای این عرصه نظیر، کامیون‌های کمپرس، باری، لودر و … کاسته شده است.

محمدعلی گزی با بیان اینکه به دنبال این امر کار و فعالیت تعمیر‌گاه‌های خودروهای دیزلی نیز ۵۰ درصد کاسته شده است، افزود: در ایران شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز خوبی وجود دارد که دچار معضلات زیادی هستند و نیاز به حمایت دارند، البته متاسفانه این بنگاه‌ها از رانت‌های برخی تولیدکنندگان بزرگ برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: نماینده فروش، خودروی سنگین را از شرکت سازنده گرفته و به خریدار تحویل می‌دهد و پس از نوشتن قرارداد، حق پورسانت معامله خود را دریافت می‌کند، اما اخیرا اداره بیمه قانونی را اجرا می‌کند که برای نمایندگی‌ها به درستی قابل درک نیست.

‌مدیر عامل شرکت پولاد ماشین سپاهان، با بیان اینکه با قوانین دارایی و مالیات کنار آمده‌ایم، تصریح کرد: تمام کارکنان شرکت خود را بیمه کرده‌ایم اما اداره و یا شرکت بیمه حدود ۱۷ درصد از رقم حق پورسانت معاملات که متعلق به نمایندگی فروش است را دریافت می کند که با این اخذ مبلغ مشکل داریم.

روز گذشته سیزدهم مهرماه، دومین نمایشگاه تخصصی صنعت دیزل – خودرو، قطعات و ماشین آلات بدون حضور مسئولان دو سازمان صنعت، معدن و تجارت و راه و شهر سازی و با حضور ۱۶ شرکت افتتاح شد و تا تاریخ هفدهم مهر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد