رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3336

راهکارهایی برای جان دادن به صنعت قطعه سازی

ابراهیم احمدی رئیس انجمن قطعه سازان اصفهان با بیان اینکه اوضاع آشفته صنعت خودرو بر کل صنایع زیر مجموعه تاثیر گذاشته ، اظهار داشت : مشکلات نقدینگی در صنعت قطعه سازی منجربه عدم تامین مواد اولیه ومشکلاتی در پرداخت حقوق کارگران شده است.

وی افزود : هم اکنون میزان بدهی قطعه سازان به بانک ها، وزارت دارایی وسایر بخش ها افزایش یافته واین امربه دلیل نبود مصرف کننده و خریدار بوجود آمده است .

وی اظهار داشت : با ارائه تسهیلات بانکی هم نمی توان به این صنعت کمک نمود چرا که قطعه سازان توان بازپرداخت وام ها با بهره های بسیار بالا را ندارند .

به گفته وی با توجه به این مشکلات ، راهکارهای متعددی برای کمک به این صنایع می توان در نظرگرفت از جمله عدم دریافت اقساط وام ها تا حداقل یک سال ، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ،صادرات تولیدات داخلی به سایر کشورها و ارائه طرح های جدیدی برای فروش لیزینگی خودروها با شرایط مناسب و همچنین نوسازی خودروها حداقل هر ۳ سال یکبار ، که تمام اینها از مواردی است که می تواند کمک موثری برای رفع مسائل موجود نماید.

وی خاطر نشان کرد : امید است با حمایت بیثشتر دولت این بحران عظیم بوجود آمده رفع شده و جریان تولید در صنعت قطعه سازی کشور حفظ شود .

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد