رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3717

نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده ؛ بزودی

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از اجرایی شدن طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣۵ سال در آینده ای نزدیک خبر داد.

ناصر اسماعیل زاده اظهار کرد: طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣۵ سال که یکی از طرحهای بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه ١٣٩٣ است به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به این که طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣۵ سال در آخرین روزهای سال ١٣٩٣ به تصویب شورای اقتصاد رسید، افزود: این طرح از زمان تصویب با هدف اجرای هرچه بهتر، در دستور کار تیم پروژه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قرار گرفت.

اسماعیل زاده با بیان این که فعالیتهای مستمر شرکت بهینه سازی مصرف سوخت پس از تصویب این طرح بر فراهم آوردن امکانات و زمینه‌های لازم برای اجرایی شدن طرح متمرکز بوده است، گفت: تهیه و تدوین پیش‌نویس تفاهمنامه و قراردادهای فی‌ما‌بین ذینفعان طرح، تدوین روش و فرآیند اجرای طرح بر مبنای تعهدات پیش‌بینی شده در قراردادها، تعیین رویه مالی در اجرای طرح نوسازی کامیونها، تهیه طرح اندازه گیری و صحه گذاری تحقق صرفه جوییها و ایجاد سامانه مکانیزه برای اجرا، پایش، گزارش گیری و پرداختهای مربوط به طرح از محورهای اصلی فعالیتهای این شرکت بوده است.

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش حمل و نقل با اشاره به این که اقدامهای انجام شده در مراحل پایانی است، تصریح کرد: امید می‌رود با ادامه همکاریهای سازنده فی‌مابین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سایر نهادهای مرتبط به زودی شاهد آغاز مرحله اجرایی طرح باشیم.

وی یادآور شد: در طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣۵ سال، صرفه جویی سوخت هر خودرو جدید به مدت پنج سال بازپرداخت خواهد شد که اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، سبب کاهش قابل توجه آلاینده های زیست محیطی و افزایش ایمنی ترافیک جاده‌ای خواهد شد.

طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣۵ سال، برای کامیونهای بالای ١٠ تن در سه گروه ١٠ تا ١٨ تن، ١٩ تا ٢۶ تن و ٢٧ تن به بالا انجام می شود.

حجم کل سرمایه گذاری مورد نیاز در طرح نوسازی کامیونها، ٢ میلیارد و ٧۶٢ میلیون دلار است که در طول مدت اجرای این طرح، سالانه به طور متوسط یک میلیارد و ٣٨١ میلیون لیتر انرژی صرفه جویی می شود و انتشار ٣,٧٢ میلیون تن کربن کاهش می یابد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد