رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3324

هر گونه کمک دولت باید مستقیم به خود قطعه سازان پرداخت شود

رئیس انجمن قطعه سازان  با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی کشور در حال نابودی است ، اظهار داشت : در صورتی که با اختصاص تسهیلات خرید بازار خودرو رونق هم گیرد این اطمینان وجود ندارد که مطالبات قطعه سازان پرداخت شود از این رو پیشنهاد می شود چنانچه قرار است کمکی هم به قطعه سازان شود مستقیم به خود قطعه ساز پرداخت شود.

محمد باقر رجال با بیان اینکه با ایجاد بازار برای خودروسازان ، عملا رقمی دست قطعه ساز نخواهد رسید ، گفت : در صورتی که بازار خودرو تحریک شود و اوضاع تولید و فروش خودروسازان نیز شرایط بهتری یابد یقینا مبلغی از این فروش به قطعه ساز نخواهد رسید.

باید ۷۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته به خودرسازان به قطعه سازان پرداخت شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می دهد ، خاطر نشان کرد : در صورتی که دولت  بنا دارد تسهیلاتی به خودروسازان ارائه کند باید حداقل ۷۰ درصد آن به قطعه ساز ارائه شود چرا که ۷۰ درصد یک خودرو را قطعه سازان تامین می کنند .

این فعال در حوزه قطعه سازی کشور تاکید کرد : با رونق بازار خودرو و تولید در شرکتهای خودروساز، قطعا قطعه سازان با توجه به شرایط بدی که به لحاظ  نقدینگی داشته و توان خرید مواد اولیه ، پرداخت دستمزد کارگران و حتی بیمه آنها را نیز ندارد قطعا امکان  تامین نقدینگی برای تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان را نخواهند داشت.

صنعت قطعه سازی کشور نیازمند تصمیمات فوری است

رجال افزود : صنعت کشور به خصوص قطعه سازان بسیار بیشتر از این ارقام و تصمیمات اخیر دولت نیاز و انتظار دارد و با توجه به شرایطی که بر قطعه سازان  حاکم است  باید حرکتی فوری برای این صنعت صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان اظهار داشت : زمانی که قطعه سازان اوضاع مناسبی داشتند مطالبات قطعه سازان را پرداخت نمی کردند و امروز که هزار بهانه برای مشکلات دارند آیا رقمی به قطعه ساز پرداخت خواهند کرد.

منبع: خبر خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد