رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3700

پیش‌بینی نمایشگاه‌داران از بازگشت رونق خودرو به بازار

آیا وام ۲۵میلیونی رونق را به بازار خودرو برمی‌گرداند؟

حدود چند هفته‌ای است که دولت با سیاست پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به خریداران، به دنبال ایجاد رونق در صنعت خودرو است تا بلکه به این طریق، بتواند بازار بی‌جان خودرو، به خصوص خودروهای صفر کیلومتر را رونق بخشد.

در حالی در ماه‌های گذشته خریداران خودرو پس از توافق و مذاکرات هسته‌ای منتظر پایین آمدن قیمت خودرو بودند، ولی عملا این انتظار مشتریان بازار خودرو تحقق پیدا نکرد و خودروسازان نه‌تنها به فکر ارزان‌تر کردن خودرو نیفتادند، بلکه با مصاحبه‌های مختلف در رسانه‌ها، دم از افزایش قیمت خودرو می‌زدند.

در این شرایط، خریداران به دلیل این‌که کاسه صبرشان به سر آمده بود و دیگر نمی‌خواستند خودرو بی‌کیفیت امروز را گران‌تر از بخرند، کمپین نخریدن خودرو را به راه انداختند و ظاهرا این کمپین تا حدی نیز موفق بود؛ به طوری که در یکی دو ماه اخیر فروش خودرو تا کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافت.

با این اتفاقات، دولت در نهایت به این نتیجه رسید که با پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی، دوباره تحرکی در بازار خودرو ایجاد کند و خودروهای تولید شده و انبار شده چند ماه اخیر خودروسازان را به فروش برساند.

حال در شرایطی که پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به تصویب رسیده، زمزمه‌هایی از ایجاد رونق در بازار به گوش می‌رسد. فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که «با پرداخت وام، بازار خودروهای صفر کیلومتر بهتر خواهد شد و به مراتب این موضوع روی بازار خودروهای دست دوم نیز تاثیر خواهد گذاشت.»

در عین حال، به تازگی دستورالعمل اعطای وام خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۶ درصد تصویب و مقرر شده این مصوبه تا پایان اردیبهشت ماه ۹۵ اعتبار داشته باشد.

بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودرو پراید ۱۳۱SE با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱SE با قیمت ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تیبا با قیمت ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

همچنین پژو۴۰۵ بنزین‌سوز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۰ میلیون تومان، سمند LX 29 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پژوپارس با موتور TU5 38 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

منبع: خبر آنلاین

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد