رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=3813

گلایه قطعه سازان از عدم همکاری و تداوم مشکل نقدینگی در این صنعت

رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی با اشاره به لزوم حمایت های مالی از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور گفت : با وجود تدبیرهای اخیر دولت همچنان قطعه سازان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند هر چند بارها این موارد و موانع از سوی بخش های تولیدی اعلام شده اما تاکنون تاثیری در حل این مشکلات نداشته است.

ابوالقاسم آروند با گلایه از عدم همکاری لازم با قطعه سازان داخلی گفت : از آنجا که در شرایط کنونی حمایت و تقویت قطعه سازان داخلی چندان مورد اهتمام جدی قرار ندارد باید بستر و شرایط لازم برای همکاری مستقل با قطعه سازان خارجی و اروپایی فراهم شود  تا شرکتهای داخلی در جریان این همکاری ها قادر به جذب سرمایه های خارجی و رفع مشکلات نقدینگی در این بخش از صنعت شوند.

وی همچنین به رکود بازار خودرو تصمیم اخیر دولت در این جریان اشاره کرد و گفت : ارائه تسهیلات خرید و استقبال متقاضیان نشان داد که رکود بازار خودرو افت توان مالی مصرف کنندگان است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان در ادامه با توجه به افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان اظهار داشت : نگرانی امروز قطعه سازان داخلی افت شدید نقدینگی است که متاسفانه روز به روز مشکل نقدینگی قطعه سازان جدی تر می شود.

آروند گفت : برای حل مشکل نقدینگی قطعه سازان ، علاوه بر پرداخت مطالبات این صنعت توسط خودروسازان ، پیشنهاد می شود تا دولت تسهیلات ارزان قیمتی  را به این بخش از صنعت تزریق کند تا شاهد رفع مشکلات جدی در این صنعت باشیم.

وی با توجه به اختصاص تسهیلات خرید به متقاضیان خودرو اظهار داشت : دولت علاوه بر ارائه تسهیلات خرید به متقاضیان باید شرایطی را برای خروج خودروهای فرسوده فراهم کنند تا این روند موجب رونق در بازار خودرو و بهبود اوضاع مالی خودروسازان و قطعه سازان شود.

وی همچنین با اشاره به نقش ارائه تسهیلات خرید و حمایت نقدینگی از مصرف کنندگان گفت : البته خودروسازان و قطعه سازان باید با نگرانی به وضعیت آینده بازار، نسبت به ارتقاء کیفیت تولیدات تلاش بیشتری نمایند هر چند  بخشی از مشکلات موجود فعلی به دولتی بودن و عدم خصوصی سازی واقعی در شرکتهای خودروسازی باز می گردد.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد