رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4069

بازار خودرو جان گرفت

فعالان بازار بر رکود بازار خودروهای وارداتی توافق‌نظر دارند و وضعیت خرید و فروش این خودروها را نامناسب توصیف می‌کنند اما بازار خودروهای داخلی را پر جنب و جوش می‌دانند و از وجود رونق در این بازار سخن می‌گویند،

در همین حال برخی معتقدند خرید و فروش خودروهای داخلی در بازار آنطور که باید شرایط مناسبی ندارد و همچنان این خودروها در انتظار مشتری به سر می‌برند. در همین حال غلامحسین قاسمیان، نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: بازار خودروهای داخلی و وارداتی از شرایط مناسبی برخوردار نیست و همچنان شرایط رکود در بازار خودرو پابرجاست. قاسمیان با توجه به شرایط حاکم بر بازار، اوضاع آینده بازار خودرو را غیرقابل پیش‌بینی دانست و افزود: با وجود شرایط حاکم بر بازار در روزهای اخیر، افزایش قیمت‌هایی در برخی از خودروهای داخلی و وارداتی انجام شده که ناشی از افزایش تقاضا در برخی مدل‌ها و ورود مدل‌های جدید وارداتی به بازار است. وی ادامه داد: اختصاص تسهیلات ۲۵میلیون تومانی و افزایش تقاضا در برخی مدل‌های داخلی موجب افزایش ۲۰۰‌ تا ۶۰۰ هزار تومانی قیمت در این خودروها شده است. نایب‌رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با توجه به آغاز پیش‌فروش و شرایط برخی خودروسازان و عرضه مدل‌های جدید به بازار گفت: تا این لحظه تاثیر فروش ویژه خودروسازان بر بازار خودرو محسوس نبوده و همچنان بازار خودرو شرایط گذشته را دارد. این فعال بازار خودرو در ادامه به روند تقاضا در بازار خودرو اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اقداماتی که برای خروج رکود در بازار انجام شده و اقداماتی که شرکت‌ها برای فروش خودرو داشتند، تا این لحظه تقاضا در بازار خودرو تغییر چندانی نکرده و شاهد سکون در این بخش هستیم.
رونق بازار خودروهای داخلی
اما کاظم محمدی‌نیکخواه، یک فعال بازار خودرو نظر دیگری دارد و درباره وضعیت بازار خودرو گفت: در شرایط فعلی حال و روز بازار خودرو مناسب‌تر شده و بعد از شوکی که به بازار خودرو وارد شد، خرید و فروش خودرو تا حدودی رونق گرفته و قیمت‌ها نیز تثبیت شده است. محمدی‌نیکخواه اظهار کرد: در همین حال نمایندگی‌ها نیز فروش خوبی داشته‌اند و واسطه‌هایی که در بازار وجود داشته و خرید عمده داشته‌اند، حذف شده‌اند زیرا دیگر قادر به فروش خودرو بالاتر از قیمت مصوب کارخانه نیستند. وی افزود: برخلاف بازار خودروهای داخلی، خودروهای وارداتی اوضاع خوبی ندارند و همچنان برای این خودروها خریداری وجود ندارد. این فعال بازار خودرو درباره خرید و فروش خودروهای دست دوم در بازار عنوان کرد: خودروهای دست دوم داخلی همچنان بازار فروش مناسبی دارند اما بازار خودروهای خارجی دست دوم همچنان رونقی ندارد.
در ادامه به بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی و وارداتی در بازار می‌پردازیم:
در هفته‌ای که گذشت خودروی پژو ۲۰۶ تیپ۲ با افزایش ۲۰۰هزار تومانی از ۳۲میلیون و ۷۰۰‌ به ۳۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان تغییر قیمت داده و سپس با کاهش ۷۰۰هزار تومانی مواجه شده و به ۳۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با افزایش یک‌میلیون و ۱۰۰هزار توانی مواجه شده و از ۳۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان به ۳۴میلیون تومان رسیده است. در این بین خودروی پژو۲۰۶ صندوقدار وی ۸ نیز با افزایش ۵۰۰هزار تومانی مواجه شده و از ۳۴میلیون و ۳۰۰هزار تومان به ۳۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان تغییر قیمت داده است. رانا ال‌ایکس نیز نخست با افزایش ۳۰۰هزار تومانی مواجه شده و از ۳۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان به ۳۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده و سپس کاهش ۴۰۰هزار تومانی را تجربه کرده و به ۳۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تغییر قیمت داده است. خودروی پژو پارس سال نیز از دیگر خودروهای داخلی است که با افت‌وخیزهایی مواجه شده و با کاهش ۸۰۰هزار تومانی از ۳۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان به ۳۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان تغییر قیمت داده است و سپس با افزایش ۱۰۰هزار تومانی به ۳۵میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و سپس با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی به ۳۴میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. سمند ال ایکس نیز نخست با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی مواجه شده و از ۲۹میلیون و ۶۰۰هزار تومان به ۲۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده و سپس افزایش ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و به ۲۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان تغییر قیمت داده است و سپس کاهش ۲۰۰هزار تومانی را تجربه کرده و به ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. خودروی دنا ای اف۷ نیز از ۴۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسیده و کاهش ۲۰۰هزار تومانی را تجربه کرده و سپس با رقمی معادل با ۵۰۰ هزار تومان به ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان افزایش قیمت داده است. در هفته‌ای که گذشت خودروهای وارداتی نیز با تغییر قیمتی مواجه نشده‌اند و قیمت این خودروها همچنان ثابت بوده است.

منبع: صمت

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد