رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4150

نمایشگاه چهارم – راهبردها و چالش ها

نمایشگاه چهارم  –  راهبردها و چالش ها

در دوره جدید مدیریت اتحادیه یکی از اصلی ترین رویکردها و راهبردهای هیئت مدیره تعامل و حضور در عرصه های جدید تجارت، مدیریت اقتصادی و برنامه ریزی کشور است. سالهاست اصناف برغم اهمیت و جایگاه والای که در اجتماع، اقتصاد، فرهنگ و سیاست دارند از تاثیرگذاری، بیان نظرات و حضور در عرصه های نوین اقتصادی و مراکز تصمیم گیری به صورت گسترده جا مانده اند. در این چند سال اخیر خصوصاً دو سال گذشته توانسته ایم با ارتباط با مدیران ارشد و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انجمن های مرتبط با صنعت خودرو و قطعه سازی، شرکت های بزرگ قطعه سازی و فعالان و صاحب نظران این مقوله ظرفیت ها و خواست های اتحادیه و اعضای آن را بیان کرده و راهکارهای ورود به سیاست گذاری، برنامه ریزی نظارت و اجرای قوانین و مقررات متبوعه را بررسی و ارزیابی نموده ایم. بی شک اتحادیه زمانی می تواند از حقوق اعضاء دفاع کند و به جامعه خدمات رسانی نماید. که از اطلاعات و تصمیم گیری و فرآیندهای در حال اجراء و برنامه آینده پیش تر آگاه شود. و در آن ها مشارکت داشته باشد اما این مهم زمانی حاصل خواهد شد که زبان صبغه کارشناسی و تخصصی یافته و بتوانیم با مفاهیم و تعاریف یکسان در تعامل با دولت و سایر دستگاه های اجرایی، تقنینی و قضایی قرار گیریم. لذا از همکاران خصوصاً کسانی که دانش و تحصیلات مرتبط دارند تجارب ارزشمند خود را می توانند در قالب گزارش، مقاله، تحلیل و ایده های جدید ارائه کنند می خواهیم با اتحادیه در این زمینه همکاری کنید. ما باید بتوانیم برای خواست هایمان دلایل، مستندات، نتایج و مواصل انجام آنها را بیان کنیم. مردم سالاری دینی زمانی محقق می شود که مردم خواست ها و نیازهای خود را بتوانند در قیاس و هماهنگی با سایر بخش های جامعه و آینده نگری و کلان اندیشی در قالب علمی و بصورت عملیاتی به دولتمردان اعلام کنند و از ایشان مطالبه پاسخ و عکس العمل مناسب داشته باشند در جوامع پیشرفته نیز گروه های مردمی مسائل خود را شفاف، مستدل، علمی و عملیاتی ارائه می کنند و تا رسیدن به هدف که برای کل جامعه مفید است پیگیری می کنند.
خوشبختانه نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران که سر دوره را با موفقیت به انجام رسانیده است امروزه به عنوان حق صنف از سوی مسئولین امر شناخته شده و این ما هستیم که باید با برگزاری هدفمند، توسعه یافته و کاملاً منطبق بر استانداردهای وجود در کشور و بلکه بالاتر از آن، توانایی های اعضاء را به نمایش بگذاریم.
هرقدر بتوانیم چهارمین دوره نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران را فراگیرتر، منسجم تر، پر بازدیدتر و تخصصی تر برگزار کنیم . جامعه و مسئولین را امیدوار به اصلاح مشکلات در صنف نموده ایم.

علی اکبر بخشی – رئیس صنف اتحادیه لوازم یدکی خودرو تهران

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد