رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4215

نگاهی به نمایشگاه بین المللی اتومکانیکا در شانگهای چین

یدکی رسانه: شورای عالی نمایشگاه ها در آستانه چهارمین دوره از نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو می گویند: ایران و حضوری قدرتمند در عرصه های داخلی و خارجی دارد.
نگاهی به نمایشگاه بین المللی اتومکانیکا در شانگهای چین

کشورهای توسعه یافته با رشد اقتصادی مناسب همواره توجه ویژه ای به برگزاری نمایشگاه های صنعتی می دهند و درصدد آن هستند تا هرساله بر سطح کیفی، کمی و فرامرزی آن بیفزایند. جست و جو در برگزاری نمایشگاه های مختلف در کشورهای جهان نشان از آن دارد که برخی از کشورها در حال پیشی گرفتن از سایر کشورها هستند و خود را تا حد معتبر و قابل دفاعی پیشتاز کرده اند و نامشان را به عنوان یک نمایشگاه حائز اهمیت برای شرکت کنندگان و همینطور بازدید کنندگان به ثبت رسانده اند.
بی تردید نمایشگاه بین المللی خدمات و قطعات خودرو شانگهای اتومکانیکا در کشور چین یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای نمایشگاهی و تجاری – صنعتی در صنعت خودرو است و با توجه به جمعیت کشور چین و به خصوص شهر شانگهای و البته قرار گرفتن آن در یکی از قطب های اصلی بازار بزرگ آسیا آن را به تک ستاره نمایشگاهی در قاره کهن آسیا بدل کرده است.
برای بررسی بیشتر نگاهی به شهر شانگهای و نمایشگاه اتومکانیکا می اندازیم تا این مهم مورد کنکاش و بررسی بیشتری قرار گیرد.

شانگهای چین_ Shanghai _ 上海
«شانگهای» با نام اختصاری «هو» در زبان چینی «بر فراز دریا» معنا شده است. شهری با ۶ هزار و ۳۴۰ مترمربع مساحت که اصلی ترین مسیر ارتباطی چین با بازار بین المللی لقب گرفته است.
این شهر مهم بندری بزرگترین شهر چین، هشتمین شهر بزرگ جهان و یکی از ۱۰ کلانشهر دنیا با جمعیتی حدود سی میلیون نفر است که حزب کنونی کشور چین در آن پایه ریزی شده است و در اوایل قرن بیستم میلادی بزرگترین مرکز تجاری آسیا و موتور اقتصادی جهان نام گرفت. شانگهای در کنار رودخانه هوانگ پو و در جنوب یانگ تسه قرار گرفته و فاصله کوتاهی با اقیانوس آرام دارد.
وجود ۲۰ برج بلند بالای ۲۰۰ متر و برج تلویزیونی مروارید مشرق با ۴۶۸ متر ارتفاع علاوه بر زیبایی مضاعف در این شهر قدیمی باعث شده تا به آن عنوان شهر جنگل آسمانخراش ها را بدهند.

نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای
 (Shanghai New International Expo Center SNIEC)
همانطور که پیش تر اشاره شد در شهر شانگهای سالانه دهها نمایشگاه متعدد و بزرگ بین المللی برگزار می شود و یکی از این نمایشگاه ها، نمایشگاه بین المللی «خدمات، قطعات و خودرو اتومکانیکا» است.
نمایشگاه شانگهای اتومکانیکا، یکی از بزرگترین، مطرح ترین و مهمترین رویدادهای تجاری – صنعتی در عرصه خودرو است که از سوی یک شرکت آلمانی برگزار می شود. البته نمایشگاه اتومکانیکا توسط شرکت نمایشگاهی آلمانی در بسیاری از کشورهای مهم جهان از جمله فرانکفورت آلمان، مادرید اسپانیا، شیکاگو آمریکا، بیرمنگام انگلیس، پوهانسبورگ آفریقای جنوبی، کوآلالامپور مالزی، دهلی نو هند، استانبول ترکیه، بوینس آیرس آرژانتین، مسکو روسیه، دبی امارات متحده عربی و … برگزار می شود که در میان این شهر و کشورها شانگهای چین یکی از برجسته ترین نمایشگاه ها در سطح استانداردهای جهانی نمایشگاهی است.
این نمایشگاه کار خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرده و مورد حمایت کامل دولت چین است در طول بیش از یک دهه از فعالیت خود موفق شده موفقیت ها و رشد محسوس مضاعفی را به خصوص در حوزه های مدیریت برگزاری و اجرا نمایشگاهی و جذب بازدید کنندگان و مصرف کنندگان به دست آورد و بازرگانان، صنعتگران و صاحبان برند و کالای مرتبط با صنعت خودرو را در برگزاری هرچه با شکوه تر این رویداد بزرگ نمایشگاهی جلب کند.
نمایشگاه اتومکانیکا شانگهای مشتمل بر بخش هایی چون؛ قطعات مختلف خودرو، لوازم جانبی، تیونینگ، تنظیم ها، تعمیر و نگهداری قطعات، شست و شو و خدمات ایستگاهی، مدیریت برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات است که قسمت قطعات و بخش های مختلف خودرویی با ۳۳ درصد بازدید کننده بیشترین سهم را در میان سایر بخش ها از نگاه مخاطبان داشته است.
نمودار زیر میزان علاقه بازدید کنندگان را به بخش های مختلف نمایشگاه نشان می دهد:

1

دویست و هشتاد متر مربع فضای نمایشگاهی و بیش از یکصدهزار نفر بازدیدکننده و خریدار چینی و غیرچینی و برپایی بیش از پنج هزار غرفه از نکاتی است که نمایشگاه بین المللی اتومکانیکای شانگهای چین را در میان سایر نمایشگاه های صنعتی متمایز کرده است.
قاره آسیا با ۴۳ درصد بیشتر سهم را در میان بازدیدکنندگان این نمایشگاه دارد و پس از آن اروپا با ۲۷ درصد در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هم آمریکای شمالی و جنوبی رتبه های بعدی را از آن خود کرده اند.
نمودار زیر بازدیدکنندگان این نمایشگاه را با تفکیک نشان می دهد:

2

یکی از مصادیقی که این سیاست گذاران نمایشگاه اتومکانیکا را حائز اهمیت و بارز کرده است نظم و برنامه ای است که در دستور کارش قرار داده است. به طور مثال از پیش از آغاز سال ۲۰۱۶ برنامه زمانی برگزاری و ساعات بازدید نمایشگاه های اتومکانیکا در شهرها و کشورهای محل برگزاری در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مشخص و معین شده است. مساله ای که ممکن است در ایران دستخوش تغییرات لحظه ای و سلیقه ای افراد شود.
نمودار زیر هدف و رویکرد بازدیدکنندگان از نمایشگاه را نشان می دهد:

3

برگزاری کنفرانس ها، میزگردها، جلسات و عقد قراردادهای تجاری از جمله برنامه های دیگری است که این نمایشگاه در جهت تعامل بیشتر با شرکت کنندگان و بازدید کنندگان برگزار می کند.

اظهارات مدیران نمایشگاه شانگهای:
جیسون کائو، رئیس هیأت مدیره بخش شانگهای مسه فرانکفورت در خصوص این نمایشگاه معتقد است: ما مفتخریم که با فعالیت های ویژه گام مهمی در جهت بهبود تصویر جهانی صنعت خودرو در منطقه برداشته ایم. علاوه بر این خوشحالیم که دولت چین از نمایشگاه شانگهای به عنوان نمایشگاه پیشگام در حمایت از صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن یاد می کند.
معاون شهردار ونژو هم درباره نمایشگاه مذکور می گوید: یک نمایشگاه معتبر جهانی مانند اتومکانیکا برای شهر ما موقعیت های تجاری بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد
و سطح تکنولوژی را در صنعت محلی بالا خواهد برد. علاوه براین، فعالیت های تبلیغاتی پیشرفته ای که برای این نمایشگاه سازماندهی شده است کمک می کند تا محصولات منطقه دارای برند معتبری شوند.
حضور ایران در نمایشگاه شانگهای چین در سال ۲۰۱۵
معرفی صنعت و تولیدات صنعتی ایران به سایر کشورها و مصرف کنندگان غیر ایرانی در سالهای گذشته و به خصوص دهه اخیر همواره با اشکالات، نقایص و اما و اگرهایی روبرو بوده است و همین مساله باعث شده تا صنعت ایران در تحقق این مهم موفق و کارساز نباشد و نتواند به آنچه که درخور صنعتگران است برسد.
حضور در نمایشگاه های خارجی یکی از مهمترین برنامه هایی است که سازمان ها و ارگانهای مرتبط همچون سازمان توسعه تجارت، شرکت سهامی نمایشگاه های ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و … باید آن را جدی بگیرند و با تعامل و تبیین سیاست های کلان اقتصادی این بخش از صنعت کشور را که به نوعی مهمترین راه برون رفت از رکود اقتصادی و پویایی است را به اهداف بزرگ اقتصادی و سرمنزل مقصود برسانند. شرکت در نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای هم یکی از همین برنامه ها است که به خاطر اهمیت و ارزش آن به لحاظ موقعیتی و تجاری باید آن را جدی گرفت. در سالهای گذشته و در طول برگزاری این نمایشگاه در کشور چین شاید به جرات یک یا دو مجموعه در این نمایشگاه شرکت کرده اند که به طور قطع چون با برنامه ریزی و رویکرد خاص و کلانی صورت نگرفته بود نتوانست تاثیر بسزایی در داخل ایران و همینطور بازار بین المللی بگذارد.
در سال ۲۰۱۵ – ۱۳۹۴ اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران، با هدف معرفی بازار صنعت خودرو، تعامل بیشتر با بازار بین المللی، ارتقاء سطح کیفی کالاها و قطعات وارد شده از چین طی جلسات متوالی و منسجم اعضای هیئت مدیره، کارشناسان و متخصصان زبده و متبحر صنف و ارزیابی پیشنهادها و نظرات مطرح شده اعضاء تصمیم گرفت تا با حضور هدفمند در یکی از اصلی ترین رویدادهای تجاری – صنعتی دنیا قدم در نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای ۲۰۱۵ چین(۲ – ۵ دسامبر – ۱۱ – ۱۴ آذرماه) بگذارد.
این حضور با استقبال و همچنین جلسات متعدد با مسئولان برگزاری نمایشگاه همراه شد و غرفه ای هم به صورت رایگان با نام اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران به عنوان تنها غرفه از کشور ایران اختصاص پیدا کرد تا پرچم جمهوری اسلامی ایران در میان سایر کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه به اهتزار درآید.

دیدار نمایندگان اتحادیه با مدیران ارشد نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای و کنسول ایران در چین
بازار صنعتی ایران به خصوص بازار لوازم مرتبط با خودرو ایران به سبب بکر بودن و تعداد مصرف کنندگان و تولید کنندگان می تواند در همه دنیا به عنوان بازاری بسیار مناسب و کارآمد با ظرفیت های نامحدودی شناخته شود. همین مساله باعث خواهد شد تا کشورهای صنعتی بزرگ جهان و نمایشگاه های شهیر و معتبر در دنیا پس از آشنایی با این بازار اظهار تمایل زیادی برای تعامل و ارتباط بیشتر با بازار ایران داشته باشند.
استقبال نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای و مدیران ارشد آن از حضور اتحادیه در این نمایشگاه مصداقی عینی از این توضیحات است به طوریکه نمایندگان ایرانی بعد از ورود به کشور هنگ کنک و چین مورد استقبال اعضای کایاک قرار گرفتند و با یک برنامه ریزی منسجم جلسات متعددی را برگزار کردند.
در نخستین جلسه نمایندگان اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با نمایندگان اتومکانیکای شانگهای در کشور هنگ کنگ برگزار شد و در این جلسه از سوی اتحادیه؛ علیرضا نیک آیین رییس هیئت مدیره اتحادیه مکانیستهای تهران، روان و ملاکی از اعضای فعال اتحادیه و صاحبان برند قطعات یدکی خودرو و از طرف نمایشگاه شانگهای؛ مدیر فروش این مجموعه حضور داشتند که در پایان جلسه توافق های خوبی حاصل شد.
تبادل غرفه و بازدید کننده و تمایل به برقراری ارتباط و همکاری بیشتر از جمله مواردی است که در این جلسه بر آن تاکید شد.
دومین جلسه با شرکت کایاک، برگزار کننده نمایشگاه اتومکانیکای شانگهای برگزار شد که در این جلسه علاوه بر نمایندگان اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران ، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل، قائم مقام و مدیر بخش بین الملل شرکت کایاک نیز حضور داشتند که در نهایت دو طرف ضمن استقبال از همکاری و تعامل در جهت منافع طرفین، خواستار تبادل بیشتر اطلاعات و معرفی تولید کنندگان، بازرگانان و صاحبان برند شدند.
پس از این جلسات و توافقات حاصله غرفه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در سالن شماره دو(بین الملل) – یکی از بهترین و مناسب ترین سالن های نمایشگاه به لحاظ قرار گرفتن در میان برندهای معروف غرفه ای اختصاص پیدا کرد.
در طول برگزاری نمایشگاه حدود پانصد نفر از غرفه بازدید کردند و بیش از یکصد نفر با ارائه کارت ویزیت و آدرس و نشانی خواستار ارتباط بیشتر و همکاری فزاینده ای شدند. معرفی بازرگانان ایرانی، تولید کنندگان و چگونگی سرمایه گذاری در ایران غالب درخواست ها و پرسش هایی بود که از سوی بازدید کنندگان مطرح می شد.
در روز پایانی نمایشگاه شانگهای نیز وابسته بازرگانی و کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم از غرفه اتحادیه بازدید کردند و ضمن خوشامدگویی و اظهار خرسندی آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و درخواست از سوی نماینده حاضر ایران در شانگهای اعلام کردند.

اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در نمایشگاه شانگهای
از سوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران سه نفر راهی نمایشگاه شانگهای چین شدند و جلسات متعددی را هم برگزار کردند. محمدرضا ملاکی، نادر روان و علیرضا نیک آیین موفق شدند تا با تعامل و توافقات بسیار راه را برای ادامه همکاری و همینطور ارتقاء سطح کیفی نمایشگاه اتحادیه هموار کنند. نظرات این اشخاص در خصوص حضور در این نمایشگاه و چشم اندازشان در نمایشگاه چهارم اتحادیه می خوانید:

محمدرضا ملاکی: از تجارب ارزشمند برگزارکنندکان شانگهای بهره برداری کنیم
حضور در نمایشگاه های خارجی می تواند نگاه و دریچه دید ما را به دنیای چنین گردهمایی ها و نمایشگاه ها بازتر کند. یکی از مهمترین مسائلی که باعث شد تا در این سفر و شرکت در نمایشگاه شانگهای برایم مورد پرسش قرار گیرد آن بود که چرا ما به عنوان کشور ایران تاکنون حضور پرقدرتی نداشته ایم. شما وقتی به عنوان و آمار کشورهای شرکت کننده نگاه می کنید می بینید که کشور ما به لحاظ صنعتی و حتی سرمایه گذاری از جایگاه به مراتب بهتری در میان بسیاری از کشورهای حاضر در این نمایشگاه قرار دارد اما …!
دیگر مساله ای که باید به آن توجه نشده بود پاوین اطلاعاتی در خصوص ایران بود به طوریکه بسیاری از شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با دیدن پرچم ایران در بالای غرفه ما تمایل خود را برای تعامل بیشتر و حضور در ایران برای سرمایه گذاری اعلام می کردند اما در این مورد باید سیاست گذاران اقتصادی نگاه جدی تری داشته باشند.
نکته بعدی هم توجه ویژه به این نمایشگاه ها و استفاده از نظرات کارشناسانه آنها در بهتر برگزار شدن نمایشگاه اتحادیه است ما با تعامل و استفاده از تجارب و دستاوردهای ارزشمند برگزار کنندگان نمایشگاه شانگهای می توانیم در آینده ای نزدیک پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

نادر روان: نگاه ما برگزاری باشکوه تر نمایشگاه اتحادیه است
هرچقدر ارتباط ما با نمایشگاه های بین المللی و برگزار کنندگان آن بیشتر شود می توانیم استفاده های بهینه تری چه در حد یک شرکت کننده و اتحادیه و چه در حد یک سازمان و کشور داشته باشیم.
نگاه ما در وحله نخست کمک به برگزاری نمایشگاه باشکوهتر و کم نقص تر اتحادیه در دوره چهارم برگزاری است اما اگر به این ارتباطات در سطح کلان تری نگاه کنیم بی شک می توانیم در بحث ملی هم از حسنات این ارتباطات و تعاملات بهره مند شویم.

علیرضا نیک آیین: حضورمان نقطه عطفی در جهت برگزاری بهتر نمایشگاه های داخلی بود
نمایشگاه شانگهای و حضور ما به عنوان نماینده اتحادیه نقطه عطفی در جهت برگزاری بهتر نمایشگاه های داخلی است. من به شخصه از اتحاد و وحدت رویه دو اتحادیه قطعات یدکی و مکانیسین ها استقبال می کنم و بر این باور هستم تا مادامی که این ارتباط و تعامل وجود داشته باشد کارهای به مراتب بزرگتری در جهت مثبت دو اتحادیه را شاهد خواهیم بود.

غرفه اتحادیه در میان برترین های شانگهای
برگزار کنندگان نمایشگاه شانگهای هرساله پس از پایان نمایشگاه بر اساس آمار بازدیدکنندگان از غرفه ها و میزان رضایت حاضران و سودمندی غرفه و کشورهایی را به عنوان برترین شرکت کنندگان اعلام می کند و پس از تقدیر به صورت رسمی در سایت این نمایشگاه و کتاب ویژه آن ثبت خواهد شد.
اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران به عنوان تنها نماینده ایران در این نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه شانگهای به عنوان یکی از بهترین ها به لحاظ جذب بازدیدکننده را به دست آورد.
در این انتخاب ایران به همراه کشورهایی چون ژاپن، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، مالزی، هند، تایوان، تایلند و آمریکا به عنوان برترین غرفه های نمایشگاه شانگهای انتخاب شدند.
رویکرد شورایعالی برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو
برگزاری هرچه با شکوه تر برگزار شدن نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشینن آلات تهران مستلزم توجه و تامل بسیاری است و هرکدام از اعضای شورای برگزاری با هر نظر درست و درخور می تواند سبب ارتقا سطح کیفی و همچنین کمی نمایشگاه اتحادیه شوند.
نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تاکنون سه دوره موفق را پشت سر گذاشته است و امسال چهارمین دوره اش برگزار می شود.
اگرچه در دوره های اول و دوم با کاستی ها و نقایصی برگزار شد اما در دوره سوم با رفع بسیاری از نقایص به زعم کارشناسان و صاحبنظران این حوزه نمایشگاه به خوبی برقرار شد. با این حال شورایعالی برگزاری نمایشگاه به سبب برگزاری شایسته تر دوره چهارم درصدد رفع نقایص دوره سوم هستند تا نمایشگاهی در حد نام و پیشینه خانواده اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران برگزار کنند. از این رو خود را موظف کردند تا با ارتباط بیشتر با فضای نمایشگاه های بین المللی در سطح دنیا ارتقا قابل محسوسی به نمایشگاه تخصصی اتحادیه فروشندگان قطعات خودرو و ماشین آلات تهران بدهند.
در ادامه این گزارش نظر اعضای شورایعالی برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران را می خوانید:

علی اکبر بخشی: ما باید برای فردا هم برنامه داشته باشیم
برنامه ریزی ما برای نمایشگاه محدود به دیروز و امروز نیست ما برای فردا هم باید برنامه داشته باشیم چراکه اتحادیه وابسته به اشخاص نباید باشد و اگر بتوانیم برنامه ریزی درست و جامعی را تبیین کنیم به طور حتم در آینده با اتفاقات مبارکی مواجه خواهیم بود که این مساله درخور نام اتحادیه است.
ارتباط با نمایشگاه معتبر شانگهای و مدیران ارشد آن را به فال نیک می گیرم و از دوستان شرکت کننده که نماینده لایقی برای اتحادیه بودند هم سپاسگذاری می کنم. به هرحال هرچقدر تعامل ما با دنیای خارج از کشور و نمایشگاه های معتبر دنیا بیشتر و بهتر شود علاوه بر اینکه اتحادیه باقدرت و صلابت بیشتری به کار و فعالیت اش ادامه می دهد، اعضای ما هم اعم از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان هم می توانند در بازاری وسیع تر به کار خودشان ادامه دهند. از این رو ما باید هرساله بستری را فراهم کنیم تا سطح تعاملات خود را با سایر کشورها به سطح بالایی برسانیم که بی شک این مساله و رسیدن به آن فقط با حمایت و نظرات همه اعضاء به سرانجام خواهد رسید.

حسن بشارت نیا: رسیدن به جایگاه والا دست نیافتنی نیست
برگزاری نمایشگاه مطلوب نیازمند بهره مندی از علم و دانش روز دنیا است به طوریکه اگر لحظه ای غفلت کنیم و فقط محدوده خودمان را ببینیم نه تنها شاهد پیشرفت نخواهیم بود بلکه پسرفت هم خواهیم کرد.
یکی از مولفه هایی که باید به آن توجه بسیار زیادی کرد، برگزاری نمایشگاه های بین المللی در سطح دنیا و همینطور تعامل و توافق با مدیران ارشد برگزار کننده آنها است. ما باید بتوانیم با رفع کاستی ها که با کمک همه اعضای اتحادیه حاصل می شود و بهره مندی از تجارب ارزشمند نمایشگاههای بزرگ بین المللی که با ارتباط دو سویه به دست می آید و همینطور به روز کردن دانش مان نمایشگاه چهارم و حتی نمایشگاه های بعدی اتحادیه را به بهترین نحو برگزار کنیم.
بی تردید رسیدن به این مهم دست نیافتنی نیست و با قدری تلاش و تامل به این جایگاه شایسته دست خواهیم یافت.

سیدمهدی کاظمی: ارتباطات بیشتر نیازمند ارتقاء سطح دانش و مطالعه مان است
به اعتقاد من ما باید در خصوص ارتباطات بیشتر و بهتر سطح مطالعه و دانش مان را افزایش دهیم تا بتوانیم گام های مثبتی را در جهت مثبت برداریم. ضمن اینکه باید با تلاش و پشتکار زیاد نگاه کشورها را درباره کشورمان عوض کنیم. به هرحال سالهاست که تصویر درست و مناسبی از ایرانی ها در جهان نشان داده نشده است.
غلامرضا بخشی زاده: یقین دارم به چشم انداز خوبی دست خواهیم یافت
اعضای شورایعالی برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران باید با اتحاد و استفاده از همه مبانی و اصول برگزاری نمایشگاهی و به خصوص نمایشگاه های خارجی، سطح تفاوت نمایشگاه تخصصی اتحادیه را با سایر نمایشگاه های داخلی مرتبط به نمایش بگذارند. یقین بدانید که این کار برای شورایعالی برگزاری که از حمایت همه جانبه اعضاء برخوردارند دور از دسترس نیست و یقین دارم که در آینده ای نزدیک به چشم انداز و دورنمای خوبی در این بخش دست خواهیم یافت.

حسن ساده: در تحقق اهدافمان راه درست را از راه نادرست متمایز کنیم
اصولا ما باید در ابتدا بدانیم که رویکردمان از برگزاری نمایشگاه چیست و بعد به دنبال اهداف و مقاصدمان باشیم. در رابطه با حضورمان در نمایشگاه شانگهای چین باید بگویم که این حضور را به فال نیک می گیرم و امیدوارم که بتوانیم گام های بلندی را در جهت اهداف بلند مدت نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو برگزار کنیم. به هرحال وقتی هدف مشخص باشد بی تردید راه های متعددی بر سر راه مان قرار می گیرد. بنابراین باید در تحقق اهدافمان راه درست را از راه نادرست متمایز کنیم.

وحید عبرتی: با یاری یکدیگر نمایشگاه چهارم را پربارتر برگزار می کنیم
همه ما می دانیم که بهتر بودن و بهتر شدن اتفاقی نیست. به تلاش و زحمات یک گروه واحد با هدفی مشخص نیازمند است. ما هم در شورایعالی برگزاری نمایشگاه باید با یاری یکدیگر فضایی را به وجود آوریم تا نمایشگاه چهارم تخصصی قطعات پربارتر و کم نقص تر از ادوار گذشته برگزار شود و بتوانیم در سطح کشور نشان دهیم که اتحادیه لوازم یدکی اتحادیه بزرگی است که با همدلی و همراهی همه اعضاء کارش را ارتقاء بخشیده است.

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد