رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4280

ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل کشور

یک کارشناس صنعت خودرو درخصوص ورود خودروهای هیبرید به ناوگان حمل و نقل کشور گفت: این موضوع یک نکته مثبت است و با جاری شدن این فرآیند با کاهش مصرف سوخت در زمینه حمل و نقل، آلودگی هوا نیز به مقدار چشمگیری کاهش می یابد.

جزایری اظهار داشت: خودروهای برقی و هیبریدی می تواند ۵۰درصد در بحث کاهش آلودگی تأثیرگذار باشد و با هیبرید نمودن بخش عمده ای از خودروهای کلانشهرها ۱۵ میلیون لیتری مصرف بنزین  در کشور کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا این موضوع مشاهده می شود که خودروهای هیبریدی به صورت قابل توجهی می تواند مثبت و تأثیرگذار باشد و در مقابل یک نکته منفی در این بحث وجود دارد و آن نیز بار مالی این طرح است.

جزایری در ادامه افزود: قیمت خودروهای هیبریدی سه تا چهار برابر بیشتر از قیمت خودروهای معمولی است و حل این موضوع مستلزم حمایت تسهیلاتی از جانب دولت است . در کشورهای دیگر دولت با پرداخت سوبسید و مسائل تشویقی زمینه را برای استقبال مصرف کننده فراهم می سازد پس دولت باید نقاط قوتی را در این باب پیش بینی نماید تا توان عملیاتی سازی این طرح به وجود آید.

وی تصریح کرد: بحث هزینه های این خودرو بحث قابل توجهی است که می بایست به آن توجه نمود ، این نوع خودرو مبلغ بالایی دارد و در کشور امکان خرید برای مصرف کننده وجود ندارد.

جزایری در ادامه بیان کرد: بحث ثانویه خودروهای هیبریدی باتری این خودروها است که بعداز مدتی باید باتری خودرو تعویض گردد و این موضوع هزینه بالایی دارد که دولت باید راهکاری در این مورد ارائه نماید.

وی افزود: زیرساخت هایی از قبیل حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده در کشور وجود دارد ولی متأسفانه به وظایف خود عمل نکرده و حمایتی نیز از این موضوع صورت نگرفته است . با توجه به وضعیت مرگبار آلودگی هوا در کلانشهرها به خصوص در تهران دولت باید چاره ای بیاندیشد و بستر سازی نماید تا این موضوع با زیرساخت علمی و دانش فنی به مرز عملیاتی شدن نزدیک شود.

جزایری با اشاره به موضوع اشتغالزایی و تولید درآمد با ورود خودروهای هیبریدی گفت: این موضوع می تواند نقش بسزایی در تولید درآمد واشتغالزایی کشور داشته باشد در حال حاضر بخشی از دانش فنی هیبرید تدوین شده و در حال بومی سازی است.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد