رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4224

کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت واحدهای قطعه سازی کشور فعال است

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه سازی کشور گفت : در حال حاضر اغلب واحدهای قطعه سازان با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود در حال تولید هستند و علت عمده این افت تولید ناشی از رکود و کاهش نقدینگی در شرکتهای قطعه سازی است.

علی فراهانی افزود : در این شرایط باید حمایت مالی از این صنعت صورت گیرد تا قطعه سازان از وضعیت فعلی خارج شوند.

وی با اشاره به مشکلات بسیار جدی صنعت قطعه سازی ایران اظهار داشت : متاسفانه امروز قطعه سازان با مشکلات بسیار پیچیده نقدینگی دست به گریبان هستند از سویی نقدینگی در گردشی وجود ندارد که بتواند قطعه سازی را به حرکت وادارد.

وی همچنین با توجه به حمایت تسهیلاتی دولت از متقاضیان بازار خودرو تصریح کرد : هر چند دولت حمایتی را از خودروسازان و متقاضیان از این بخش داشت اما پرداخت این رقم تسهیلات نیز رقمی نیست که خودروسازان مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند .

وی همچنین با توجه به افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به تاثیر آن افزایش مشکل نقدینگی در این صنعت پرداخت و گفت : متاسفانه هم اکنون بسیاری از واحدهای قطعه سازی به دلیل نبود نقدینگی در آستانه تعدیل نیرو و تعطیلی قرار دارند.

وی تاکید کرد : قطعا متضرر اصلی در کنار قطعه ساز خود خودروساز خواهد بود چون قطعه ساز که قادر به تامین قطعات مورد نیاز نباشد قطعا خودروساز نیز ضربه خواهد خورد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر رکود حاکم بر اقتصاد کشور شرایط فعالیت در واحدهای قطعه سازی را سخت و دشوار نموده به طوری این جریان موجب شده تا قطعه سازان یکی پس از دیگری از گردونه فعالیت خارج و در وضعیت تعطیلی قرار گیرند.

وی گفت : هم اکنون بیش از هزار واحد قطعه سازی در کشور با حدود بیش از ۱۵۰ هزار نفر کارگر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند این در حالی است که شرایط فعلی موجب گردیده تا بخش زیادی از انها بیکار و یا در آستانه بیکاری قرار گیرند.

منبع: خبرخودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد