رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4870

اتواکسپوی ۲۰۱۶ هند شنبه آینده افتتاح می‌شود

با شروع هر سال میلادی و پس از نمایشگاه اتوشوی دیترویت که نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی خودرو در هر سال محسوب می‌شود، اتواکسپوی هند به‌عنوان دومین رویداد نمایشگاهی بین‌المللی در حوزه خودرو و نخستین رویداد از این نوع در قاره آسیا شناخته شده و نگاه‌های بسیاری در سطح جهان را به خود جلب می‌کند.

اتواکسپوی هند که در امسال با عنوان «اتواکسپوی ۲۰۱۶» در اخبار و گزارش‌ها به آن اشاره می‌شود، در حقیقت شامل ۳ نمایشگاه مجزا از یکدیگر اما کاملا مرتبط با هم بوده و به طور معمول از اوایل فوریه (نیمه بهمن) هر سال در دهلی نو پایتخت هندوستان برگزار می‌شود که در امسال نیز از پنجشنبه گذشته، چهارم فوریه آغاز به‌کار کرد.
این ۳ نمایشگاه شامل نمایشگاه قطعات و تجهیزات خودرو، نمایشگاه موتورسیکلت اتواکسپوی ۲۰۱۶ و نمایشگاه اصلی اتواکسپوی ۲۰۱۶ می‌شود و زمان‌های برگزاری آنها نیز به ترتیب چهارم تا هفتم، پنجم تا نهم و سیزدهم تا هجدهم فوریه جاری است که به این ترتیب نمایشگاه تجهیزات و قطعات خودرو روز گذشته (یکشنبه) به پایان رسید و نمایشگاه اتواکسپوی ویژه موتورسیکلت‌ها فردا آخرین روز برگزاری‌اش است اما اتواکسپوی ۲۰۱۶ که ویژه نمایش آخرین دستاوردهای خودروسازان مطرح بین‌المللی و جدیدترین اتومبیل‌های تولیدی آنهاست، از ۵ روز دیگر یعنی سیزدهم فوریه آغاز به کار کرده و به مدت ۵ روز برقرار خواهد بود.
اتواکسپوی امسال هند که سیزدهمین دوره برگزاری آن به شمار می‌رود، به یک اندازه در معرض ستایش و انتقاد مخاطبان خود قرار دارد.
هنگامی که بازدیدکنندگان حضوری و کاربران دیجیتالی معتقدند که اکسپوی سال جاری از نظر خودروهای کانسپت و مفهومی زرق و برق‌دار ـ که نمونه‌ای از برنامه‌های سال‌های آینده خودروسازان است ـ نمونه‌های چندان خیره‌کننده و هیجان‌انگیزی برای نمایش دادن عرضه نکرده و خبری هم از مطالعات و پژوهش‌های علمی درباره طراحی خودرو که بر لبه فناوری ایستاده باشد و نمونه‌ای از این پیشرفت‌ها را ارائه کند، در نمایشگاه امسال نخواهد بود. واقعیت این است که باید بپذیریم اتواکسپوی ۲۰۱۶ هند، به طور محسوس درباره خودروهای ساخته شده و کامل است؛ نه نمایش‌های بصری خیره‌کننده و رادیکال از ابداعات و فناوری‌های جدید و پیشرفته، آنگونه که بعضی‌ها انتظار دارند با دیدن این قبیل جلوه‌های بصری فک‌شان تا کف زمین نمایشگاه آویزان شود. حتی نمونه‌های مفهومی و محبوب عرضه شده در اتواکسپوی امسال نیز نمونه‌هایی از طرح‌های در دست اقدام خودروسازان است که در آینده نزدیک تولید آنها محقق خواهد شد؛ نه از آن نمونه‌های بسیار بدیع طراحی شده که فرآیند تولید آنها برای چندین سال بعد باشد.
نمایشگاه اتواکسپوی امسال هند در فضایی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع برگزار خواهد شد و یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت و تولیدکننده فعال در صنعت خودروسازی از حدود ۲۰ کشور جهان به عرضه یافته‌ها و تولیدات جدید خود در آن خواهند پرداخت.
«فناوری خودروسازی که دنیا را به حرکت وامی‌دارد»، شعاری است که اتواکسپوی ۲۰۱۶ به عنوان موضوع اصلی نمایشگاه بر آن متمرکز شده است.
در هر ۳ بخش از نمایشگاه امسال چندین سمینار، کنفرانس و کارگاه آموزشی مانند کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته ساخت و تولید برای حوزه خودروسازی و سمینار بین‌المللی سازگارسازی الکترومغناطیس «ISEC» نیز برگزار می‌شود. از جمله خودروسازان مطرح و تولیدات آنها که در نمایشگاه امسال حضوری پررنگ دارند، می‌توان به شرکت فوردموتورز و خودروی اسپرت فورد موستانگ جدید تولید هندوستان، شرکت هیوندای با اتومبیل لوکس جنسیس G۹۰ و کانسپت (فرمول یک‌مانند) گرن توریسمو در چشم‌انداز ۲۰۲۵، شرکت جنرال‌موتورز با ۲ اتومبیل چشم‌نواز شورولت کاماروی جدید و شورولت کوروت، شرکت ژاپنی ـ هندی سوزوکی ماروتی با خودروهای برتساویتارا و ایگنیس، تویوتای ژاپن با ۳ نمونه محصولات خود شامل اتومبیل سلول سوختی میرای، پریوس مدل جدید و خودروی مسابقه هیبریدی لمانز TS۰۴۰، هوندای ژاپن با اتومبیل اینواکریستا و البته ب‌ام‌و و آلمان که علاوه بر دو نمونه از تولیدات جدیدش یعنی اتومبیل‌های ایکس‌وان و سری ۷ جدید، محصول جدید خود از خانواده موتورسیکلت‌های بسیار پیشرفته به نام ب‌ام‌و G۳۱۰R را هم به نمایش گذاشته است. همچنین جیپ با اتومبیل ویژه رالی بلوبرد، نیسان با سوپر اتومبیل GT-R و کانسپت GO-Cross و داتسون ژاپن نیز از دیگر حاضران در اتواکسپوی ۲۰۱۶ هند خواهند بود، ضمن اینکه نباید ماهیندرای هند با انبوه محصولات، تاتاموتورز و رنوی فرانسه را نیز فراموش کرد. در بخش موتورسیکلت نیز شرکت‌هایی همچون سوزوکی، هوندا، بنلی، هیرو، ایندین، تریوف، یوام و یاماها با محصولات جدیدشان حضور دارند.
علاوه بر این، دو شرکت مرسدس بنز و هوندا نیز در نمایشگاه سال جاری دو نمونه از آخرین خودروهای ویژه فرمول یک ساخته خودشان را در معرض نمایش و قضاوت عمومی قرار داده‌اند. البته در گزارش دیگری که توسط نشریه انگلیسی‌زبان ایندین اکسپرس درباره این نمایشگاه منتشر شده به برخی موارد دیگر نیز اشاره شده است.
از جمله دو اتومبیل جدید بنز شامل اسپرت GLC و خودروی کلاس اس کابریولت و همچنین اتومبیل لوکس و جدید می‌باخ اس ۶۰ گارد این خودروساز که به گفته رولند فولگر مدیرعامل شرکت مرسدس بنز در هندوستان، چشم‌های بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.
فولگر می‌گوید: «دو خودروی GLC و کلاس اس کابریولت محصول مرسدس بنز بی‌تردید دو مدل از موفق‌ترین تولیدات این شرکت در سال جاری خواهند بود و ما این دو مدل را پس از معرفی در اتواکسپوی ۲۰۱۶ هند به بازار عرضه خواهیم کرد. »
ایسوزو شرکت ژاپنی تولیدکننده وسایل نقلیه سنگین تجاری هم ضمن معرفی محصول جدید خود یعنی خودروی (کامیونت سبک) تجاری و مجهز D-MAXV-Cross در اتواکسپوی ۲۰۱۶ اعلام کرد که تولید این خودرو در هندوستان از آوریل (فروردین و اردیبهشت ۹۵) در کارخانه سری سیتی واقع در ایالت آندرا پرادش آغاز می‌شود.
منبع: صمت

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد