رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=5007

نگاهی به اتوشوی شیکاگو و تورنتو ۲۰۱۶

در هفته جاری ۲ رویداد مهم نمایشگاهی در حوزه خودرو با گستره بین‌المللی در حال برگزاری است که با فاصله یک روز از یکدیگر افتتاح شده، اما در یک روز به پایان می‌رسند.

نخستین رویداد، مربوط به نمایشگاه بین‌المللی خودروی کاناداست که در شهر تورنتو و به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه سالانه خودرو در این کشور برگزار می‌شود. دومین مورد نیز برگزاری نمایشگاه خودروی شیکاگو است که پس از نمایشگاه خودروی دیترویت، دومین رویداد بزرگ نمایشگاهی در حوزه خودرو در امریکا به شمار می‌رود. در این گزارش تا حد امکان مروری گذرا خواهیم کرد به جزییات برگزاری این ۲ نمایشگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی.
بزرگترین رویداد نمایشگاهی کانادا
پایگاه خبری کانادایی «بیزینس نیوز نت‌ورک» درباره نمایشگاه خودروی تورنتو در سال ۲۰۱۶م نوشته است: نمایشگاه بین‌المللی خودروی کانادا به عنوان بزرگترین نمایشگاه خودروی کانادا از ۱۲ فوریه ۲۰۱۶(اول بهمن) برای بازدید عموم افتتاح شده و تا ۲۱ فوریه به مدت ۱۰ روز به فعالیت خود ادامه خواهد داد. نکات برجسته و موضوعات دیدنی نمایشگاه امسال شامل بازگشت دوباره برخی دیدنی‌های موردعلاقه مردم به نمایشگاه امسال و همچنین برخی از آخرین محصولات خودروسازان مطرح جهان است که در نمایشگاه‌های جدید ۲۰۱۶ به نمایش درمی‌آیند.
هنر و اتومبیل
اتومبیل‌های پرزرق و برق متعلق به CBCE (موسسه‌ای کانادایی که مجموعه‌ای از اتومبیل‌های کلاسیک و لوکس قدیمی را در اختیار دارد) برای دومین سال پیاپی در بخش نمایشگاهی «هنر و اتومبیل» در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. در این بخش تعدادی از اتومبیل‌های کلاسیک قدیمی که نمونه‌هایی از آنها به فروش می‌رسند به نمایش درآمده‌اند که از جمله آنها باید به یک اولدزموبیل مدل ۱۹۰۴، کرایسلر ایرفلو ۱۹۳۵، استودی بیکر کوپه ۱۹۳۵ و استودی بیکر آوانتی ۱۹۶۳ اشاره کرد.
اتومبیل‌ها و ستاره‌ها
یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال خودرو در تورنتوی کانادا، بخش جدیدی به نام «اتومبیل‌ها و ستاره‌ها» است و تعدادی از اتومبیل‌های متعلق به چهره‌های مشهور یا مربوط به تاریخ هالیوود در این بخش به نمایش درآمده است. ستاره بخش اتومبیل‌های ستاره، اتومبیل شورولت کوروت ۱۹۶۹ متعلق به چهره جهانی و مشهور غذا و آشپزی یعنی سرآشپز بین‌المللی گای فی‌یری است، گرچه بیشتر مردم علاقه‌مند به بازدید از لامبورگینی پوراکان و مک‌لارن پی‌وان متعلق به مائوی از دنیا رفته هستند.
نمایش خودروهای مفهومی
خودروسازان مطرح برخی از خودروهای مفهومی خود را هم به نمایشگاه امسال تورنتو آورده‌اند، خودروهایی نظیر هیوندای اِندورو که تنها نمونه آن در امریکای شمالی ساخته شده است، بیوک آونیر که نشانه‌های ظاهری طراحی آن پیش از این در محصولات بیوک مشاهده شده و جای خود را در میان آنها پیدا خواهد کرد و همچنین تویوتا اوربان (شهری) که تولید جهانی آن در شهر تورنتو آغاز خواهد شد.
در میان با ارزش‌ترین خودروهای به نمایش درآمده در نمایشگاه ۲۰۱۶ تورنتوی کانادا با وجود حضور استون مارتین‌ها، لامبورگینی‌ها و رولزرویس‌ها یک مهمان ویژه حضور دارد که لقب گران‌ترین اتومبیل حاضر در این نمایشگاه را از آن خود کرده است: خودروی مسابقه‌ای مک‌لارن F۱، GTR که برای آن قیمتی معادل ۱۵ میلیون دلار اعلام شده است. نمایشگاه بین‌المللی خودروی کانادا از ۱۲ تا ۲۱ فوریه( اول تا ۱۰ بهمن) در ناحیه مرکزی شهر تورنتو بر پا بوده و بلیت‌های بازدید از این نمایشگاه از ۲۳ دلار شروع می‌شود.
نمایشگاه اتوشوی شیکاگو ۲۰۱۶
اتوشوی شیکاگو با پیشینه برگزاری از سال ۱۹۰۱ میلادی بزرگترین رویداد نمایشگاهی سالانه در عرصه خودروسازی در منطقه امریکای شمالی محسوب می‌شود و نمایشگاه سال جاری (۲۰۱۶) در واقع یکصدوهشتمین دوره برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. نمایشگاه امسال اتوشوی شیکاگو از ۱۳فوریه(۲ بهمن) درهای خود را به روی عموم بازدیدکنندگان گشوده است و مانند نمایشگاه تورنتو تا ۲۱ فوریه ادامه خواهد داشت.
هزینه بازدید از این نمایشگاه برای افراد بزرگسال ۱۲ دلار و برای ۲ گروه سنی دیگر شامل کودکان ۷ تا ۱۲ سال و افراد مسن ۶۲ سال و بیشتر معادل ۷ دلار اعلام شده است.
روزهای ویژه
برخی روزهای نمایشگاه خودروی شیکاگو در سال جاری به عنوان روزهای «ویژه» نامگذاری شده‌اند که عبارتند از: روز خانواده، ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)، روز بانوان سه‌شنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن)، روزهای غذا و رانندگی چهارشنبه تا جمعه ۱۷ تا ۱۹ فوریه(۲۸ تا ۳۰ بهمن). در این روزها به هر یک از بازدیدکنندگان نمایشگاه که ۳ ظرف غذا همراه خود بیاورند یک کوپن
۷ دلاری ویژه بازدید بزرگسالان اهدا می‌شود و تمامی غذاهای جمع‌آوری شده به بنیاد سرپناه امن (به احتمال زیاد مربوط به افراد بی‌خانمان) اهدا خواهد شد. همچنین جمعه به عنوان «روز میراث اسپانیایی‌زبانان تِله‌موندو» نیز نامگذاری شده است.
دیدنی‌های نمایشگاه امسال شیکاگو
در نمایشگاه ۲۰۱۶ شیکاگو، شرکت رند مک‌نالی مورداعتمادترین منبع در زمینه نقشه‌های جغرافیایی و راه‌ها، ناوبری و ملزومات سفر در امریکا، تجهیزاتی انقلابی مربوط به سیستم اتومبیل‌های آنلاین و دارای اتصال اینترنتی را به نمایش گذاشته که ویژگی‌های پیشرفته متعلق به خودروهای لوکس و گران‌قیمت را برای خودروهای معمولی و رایج که بیشتر مردم در اختیار دارند، به ارمغان آورده است.
این سیستم که نام (Over Dryve(tm برای آن انتخاب شده در حقیقت یک تبلت داشبورد ظریف است که در آن مجموعه‌ای مرکب از اطلاعات ناوبری، ویژگی‌های تامین‌کننده ایمنی، انواع بازی و سرگرمی و سایر اطلاعات موردنیاز و ضروری به طور یکجا گنجانده شده و آن را تبدیل به یک درایو عادی اما جذاب، لذت‌بخش و ایمن کرده است که با قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار به علاقه‌مندان و متقاضیان عرضه می‌شود.
اتومبیل‌های حاضر در شیکاگو
در اتوشوی امسال شیکاگو تعدادی از تازه‌ترین محصولات خودروسازان شناخته شده نیز به نمایش درآمده که ازجمله آنها ۵ مدل شورولت شامل مدل‌های ترکس، کامارو ۱LE، سیلورادو ۱۵۰۰، سیلورادو ۲۵۰۰ و کلرادو میدنایت، کرایسلرهای ۲۰۰و ۳۰۰اس، فوردهای اکسپلورر XLT اسپرت و اکسپلورر براون ابیلیتی MXC، ۳ مدل کیا شامل نیرو، اوپتیما هیبرید و اوپتیما هیبرید پلاگ‌این، ۲ مدل هیوندای سانتافه، اینفینیتیQSO، ۲ مدل مرسدس‌بنز اسپرینتر و رکروکانسپت، نیسان آرمادا، رَم پاور واگن و ۲‌ مدل تویوتای تاکوما TRD پرو و رالی RAV۴ را می‌توان نام برد. البته مجموعه‌ای از ابرخوردها نظیر آکورا، استون مارتین، آئودی R۸، بنتلی کنتیننتال، ب‌ام‌و I۸، شورولت کوروت، دوج وایپر، فورد جی‌تی، لامبورگینی هوراکان، لوتوس، مک‌لارن و چند مدل رولزرویس نیز از دیگر دیدنی‌های چشم‌نواز نمایشگاه امسال شیکاگو خواهند بود.

منبع: صمت

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد