رسانه صنف لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات

آدرس کوتاه :

http://yadakiresaneh.ir/?p=4927

بنزین یورو۴ وارد شهرهای شیراز و اهواز شد

به ظاهر پیگیری های ما در مورد بنزین یورو ۴ در برخی شهرهای کشور جواب داده و مدیران نفتی در برخی شهرهای کشور اظهار داشته اند بعد از بد قولی های فراوان بالاخره بنزین یورو ۴ به شهرهایشان رسیده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس گفت: توزیع بنزین یورو ۴ از چندی پیش در سراسر شهر شیراز آغاز شده است.
علیرضا امین اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای توزیع سوخت پاک یورو ۴ در شهر شیراز صورت گرفته و زیرساخت‌های موجود نیز فراهم است و در حال حاضر تمام جایگاه های سوخت شیراز بنزین یورو ۴ را در باک خودروهای این شهر تزریق می کنند.
همچنین پس از کش قوس های فراوان و درست بر اساس وعده هایی که قرار بود اهواز در زمره شهرهای نخست دارای بنزین یورو ۴ قرار بگیرد، ماه گذشته بنزین در تمام جایگاه های سوخت این شهر تزریق شده است.
در این میان مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز گفت: سهمیه بنزین یورو۴ در کلانشهر اهواز روزانه یک میلیون و ۲۰۰هزار لیتر تعیین شده است که تماما از پالایشگاه شازند وارد این شهر می شود.
صاحب شمخانی با اعلام این خبر افزود: اکنون امکان توزیع این نوع بنزین در تمام جایگاه های سوخت کلانشهر اهواز فراهم شده است چون در ابتدا تنها ۵۰۰ هزار لیتر بنزین برای اهواز تعیین شده بود که با اعتراض شهروندان مواجه شده بود به همین علت بنا به درخواست شهروندان تصمیم گرفته شده به کلانشهر اهواز با جمعیتی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، بنزین یورو ۴ بیشتری تعلق بگیرد.
وی در همین رابطه عنوان کرد: حدود ۵۰۰ هزار دستگاه در این شهر تردد می کنند که نداشتن بنزین پاک مشکلات زیست محیطی فراوانی به این شهر وارد می کرد اما اکنون شاخص ها، از کاهش آلودگی زیست محیطی در اهواز حکایت می کنند.
شمخانی در پایان خاطر نشان کرد: پیش تر قرار بود سهمیه بنزین یورو۴ کلانشهر اهواز از طریق پالایشگاه نفت آبادان و توسط لوله به اهواز انتقال یابد اما به دلایلی این امر محقق نشد. شاید این علت تاخیر توزیع بنزین یورو ۴ در این شهر باشد.
پالایشگاه نفت آبادان در ۱۰۰کیلومتری جنوب اهواز با اینکه یکی از قدیمی ترین پالایشگاه های جهان است و حدود ۲۵درصد فرآورده های سوختی کل کشور را تامین می کند قرار بود بنزین یورو ۴ استان فارس و خوزستان را تامین کند اما هنوز واحد تولید بنزین یورو۴ آن به بهره برداری نرسیده است.
منبع: پرشین خودرو

آرشیو ماهنامه یدکی‌رسانه

گروه رسانه‌ای چکاد